1. leht 1-st

Disco I ja käändtelje laagrid

Postitatud: T Aug 14, 2007 13:14
Postitas põdramaja
Asi siis sedapuhku järgmine: vahetati ühes töökojas need laagrid ära ja tunduski (vähemalt linnasõidul) et igasugused vibratsioonid kadunud ja sõit kordades mugavam kui enne. Samas jäi aga kahtlus hinge, sest mul õnnestus passida terve päeva seal juures ja vaadata kuidas vahetus toimus. Olles autohuvilisena enne tutvunud workshop manualiga ja lähtudes asjatundjate hoiatustest soovitustest omasin teavet mis ja kuidas oleks juhendi järgi tulnud teha. Kõik oli OK kuni pandi tagasi ülemine käändtelje laager: võeti samad tihendid (shimid) mis vanal laagril ja kruviti kogu kupatus kokku. Prooviti käsitsi et asi liigub ja otsest loksu sees pole ja kõik. Nagu olen aru saanud, et kui käändteljest lokse välja ei saa, siis võid panna uued laagrid, aga tolku ei suurt midagi.
Kahtlused on saanud tänaseks üksjagu kinnitust juurde - nimelt maanteel kiirusel 100+ on vibratsioon täiesti alles (küll mõnevõrra vähem kui enne).
Võimalik, et mu kahtlused on täiesti asjatud ja töö tehti korrektselt ning viga hoopis näiteks silla puksides, aga ei tahaks pukside vahetust niisama ette võtta olemata veendunud, et asi ei ole kehvasti vahetatud käändtelje laagrites. Küsimus siis olekski kas kellelgi mõtteid või teada konkreetset kohta- inimest kes mu kahtlused oleks kompetentne kummutama. Variant oleks ka ise teha aga see nõuaks investeeringut tööriistadesse jms.

Postitatud: T Aug 14, 2007 21:36
Postitas RV8
shim pole olemuselt tihend, see on metallseib, mille abil lõtk kompenseeritakse. Lõtk on tootmistolerantsidest. Tõenaosus, et uued laagrid vanade shimidega 100% sobivad , pole eriti suur. Shime on 4 paksust, tehases kombineeritakse 4 st paksuest vajalik, neid lõppkokkuvüttes ei pea 4 olema. Samas pole käämdmiku laager ainuke põhjus. vaadake hoolega kõiki pukse ja ka amorte, rehvide balanseeringut. Kui on workshop manual, seal peaks olema piisavalt täpselt kogu protseduur kirjas.

Discovibraator

Postitatud: E Sept 10, 2007 13:08
Postitas Taisto
Arvasin ka et ilge jama ja kardaan kõver või misveelkõik - lasin rehvid balansseerida ja vinksvonks.

Alati ei olegi kõige hullem kõige esimene lahendus...

Jaksu!

Postitatud: E Sept 10, 2007 21:00
Postitas põdramaja
Sama lugu siin, käisin ja lasin rehvid üle tasakaalustada ja asi normis. Enne seda jõudsin muidugi esisilla puksid vahetada ja uued amordid tellida.... Muidugi ilmnes nagu maa-alt uus jama - nimelt kiirendades (eriti neljanda käiguga kiirusel 60km/h ja viiendaga üle saja) on selline hääl nagu loperdaksid poolteljed või käiks kardaan kuhugi vastu. Ehk pöörlev metallist asi käiks vastu metalli. Asi on järjest hullemaks läinud. On kellelgi ehk mõtteid mis võiks viga olla. Pooltelgede ära võtmisel ja tagasi panemisel ei saa vist millegagi sedasi puusse panna et need hakkaks kuidagi valesti käima?

Postitatud: T Sept 11, 2007 18:01
Postitas põdramaja
Asi väga proosaline - esimese kardaani rist läbi ja loks sees

Postitatud: N Juul 31, 2008 14:44
Postitas Rein
Kas need käändteljed asuvad pealuu korpuse üleval ja all, nagu UAZ ikul?

Postitatud: N Juul 31, 2008 16:30
Postitas tai
kõnealused laagrid jah asuvad nii ylal kui all nagu uazil.

Postitatud: N Juul 31, 2008 20:18
Postitas landy

Postitatud: R Aug 01, 2008 14:35
Postitas totu
ABS ga versioonil on laager ainult all, üleval on puksiga läbi aetud. See viimane ei ole kusjuures reguleeritav.

Postitatud: R Aug 01, 2008 21:19
Postitas trophy
Juba olin valmis sulge haarama... Kontrolli kardaani riste!!! Kardaani risti rikke dif diagnostikas minu praktikas yks kindel reegel... Gaasi lisamisel vibratsioon suureneb,gaas maha... vibra kas kaob vöi väheneb. Loomulikult ka mida suurem kiirus, seda suurem vibratsioon.

Postitatud: E Aug 04, 2008 18:46
Postitas põdramaja
Lisaks kardaaniristidele oli läbi ka kardaani ja tagsilla vahel olev kummimuhv (rubber coupler mis asendab kardaani risti). Tegi ikka hirmsat häält - nagu keegi peksaks altpoolt kuvaldaga pikki põhja.