1. leht 1-st

Igavene krigin ja kolin Disco jõuülekandes

Postitatud: N Sept 20, 2007 20:20
Postitas prt
Mure järgmine:
Keset täiesti rahulikku maanteesüitu hakkas pihta väga julm kolin ja kriuksumine auto põhja alt. Mõtlesin, et on midagi kohe asvaldile pudenemas ja pidasin auto kinni. pidurid ei olnud kuumad, ja kõik agregaadid olid omal kohal.
Kriuks on selline süstematiline ja metalli kõlaga. Koju jõudes katsusin kardaaniristid ja nuutühendused üle - kõik ilusti määritud ja ilma lõtkuta.
Panin vahekasti vabale ja proovisin kardaane liigutada - mõlema kardaani liigutamisel oli kõva kolks vahekastist kuulda. Samuti tundus nagu ei liigu kardaan ühtlaselt, vaid takerdab kusagile kinni. Sõidu ajal oli samuti tunda, et aeg-ajalt miski nagu ahistab minekut.
Auto on Discovery 95 300tdi
Veermiku õlid vahetatud umbes kaks kuud tagasi.
Märkimisväärseid lekkeid polnud praegu näha aga niiske on iga tihend ikka.
Äkki vanemad olijad oskavad nõu anda, kuis tegelikule veale jälile saada?

Postitatud: N Sept 20, 2007 23:12
Postitas landy
Ega siin palju variante pole, kas vahekastis mõni laager ära lõppenud või võll/hammasratas purunenud.

Äkki on sellest abi:
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... Manual.pdf

Postitatud: R Sept 21, 2007 05:39
Postitas prt
Uurisin seda remondi juhist ja tunne tekkis, et miskit võib olla vahekasti differentsiaaliga.

Tuleb patoloogiks kehastuda ja uurima hakata.

kas difri pool koos korpusega irdub eraldi kah või tuleb kogu mäng tagant poolt välja kiskuda?

Postitatud: R Sept 21, 2007 07:46
Postitas LR90
kas difri pool koos korpusega irdub eraldi kah või tuleb kogu mäng tagant poolt välja kiskuda?


Vahekasti differ tuleb maha ilma vahekasti mahavõtmata, esimene
kardaan eest ja leiad kinnituskohad.

Postitatud: L Sept 22, 2007 08:58
Postitas prt
Leidsin tööriisakastist stetoskoobi. Tõstsin autol kõik 4 ratast maast lahti ja lasin käiguga ringi käia. Kuulates selgus, et kõige suuremat jorinat teeb käigukast ja vasak tagaratas. Ehk siis kogu kriuks võibki peituda koolnud rattalaagris. Kui laagrid-tihendid vahetatud selgub mis tegelikult viga oli.

BTW vahekast oli kuulates kõige vaiksemini töötav agregaat.

Postitatud: N Sept 27, 2007 10:40
Postitas prt
Vasaku tagarattalaagri vahetasin ära. Täielik vaikus - ilmselt oli viga sisemise laagri purunemises.
Kui rummu kätte sain, pudenesid enamus koonusrullid ise välja.
Kui oleks kodus 52mm padrun ja korralik meisel olnud, oleks aega kogu operatsiooniks üsna vähe kulunud.

Eelmisele omanikule annaks rattavõtmega vastu kurki, sest rattalaager oli TÄIESTI kuiv.

Igatahes probleem ilmselt lahendatud.

Postitatud: L Dets 08, 2012 15:20
Postitas junior
prt kirjutas:Vasaku tagarattalaagri vahetasin ära. Täielik vaikus - ilmselt oli viga sisemise laagri purunemises.
Kui rummu kätte sain, pudenesid enamus koonusrullid ise välja.
Kui oleks kodus 52mm padrun ja korralik meisel olnud, oleks aega kogu operatsiooniks üsna vähe kulunud.

Eelmisele omanikule annaks rattavõtmega vastu kurki, sest rattalaager oli TÄIESTI kuiv.

Igatahes probleem ilmselt lahendatud.
Tekkis ka vajadus rattalaagrit kontrollida, aga sobilikku padrunit ei ole käepärast. Minu arvutuste tulemusena peaks sinna minema tollmõõdus padrun 2"1/16. siit küsimus mis padrunit on keegi kasutanud? Kus seda hankida saaks?

Postitatud: L Dets 08, 2012 16:39
Postitas Tubiniit
Helista tööpäeval 5070436, vastab Peeter Utkin või Toomas. Küsi padrunvõtit 52mm Disco 1-le. Kui neil pole, võin laenata.

Postitatud: L Dets 08, 2012 18:40
Postitas junior
Leidsin üles õige teema selle kohta. http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... sc&start=0