1. leht 2-st

Land Rover Discovery II hoolduskulud

Postitatud: R Apr 03, 2009 21:42
Postitas deuced
Tere! olen siin mõelnud mõnda aega ja arvestades meie kehvasid teeolusid, tekkis vajadus mõne tugevama sillaga masina järele. Ringi vaadates jäi silma LR Discovery II 2003a Facelift mudel. Kuna pole varem üldse maasturit omanud ja veel vähem mõnda Land Roverit siis küsiksin, et mis sel autol ka umbkaudsed hoolduskulud on? Kuna hetkel vaatevinklis 2,5D siis küttekulu sel väga tappev ei ole. Vaatasin ka siin foorumis ringi kuid selle laadset teemat ei leidnud.
Seega huvitabki: hooldusvälp, varuosade saadavus (sellega vist väga kiite ei ole) ning ka keskmise hoolduse hind, et palju ta kallim tuleb võrreldes mingi passati või laiatarbesõidukiga.
Ette tänades!

Postitatud: R Apr 03, 2009 22:07
Postitas landy
Varuosade saadvus on hea, sest:
Uute varuosade eest hoolitseb Hr. Peeter Utkin läbi PU Ärirühma OÜ
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=578
Kasutatud varuosade eest hoolitseb Imedepõld ja Indrek "Inseneer " Nikker
http://www.landroverclub.ee/foorum/prof ... file&u=566

Hooldusalastes küsimustes on kõige pädevam vastma Veiko Varik ja MotivService OÜ
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=578

Hooldus

Postitatud: L Apr 04, 2009 10:27
Postitas Kalamees
Discovery 2, selle suuremosa hooldusega peaks iga remongitöökoda hakkama saama. Jupid saadetakse ka postiga kohale. Mul D2 tööautona . Ei kurda, ehkki oli eelmise omaniku poolt natuke käest lastud. Aga nüüd ok. Eks tasapisi midagi ikka tuleb autol juba 320tkm läbitud. Aga jah Inchcape firma teenindusest hoiduda võimalikult kaugele.

Postitatud: L Apr 04, 2009 19:08
Postitas 007
Et siis oleneb ka kuidas oma autot hooldad. Kas vahetad katkise jupi kohe ära või siis, kui ka see jupp on katki läinud mille küljes algne katkine jupp oli! Mina vahetan mootoriõli näiteks iga 10 tuh km järel. Juppide saadavus nüüd küll probleem pole ja remontida tasuks ikka seal , kus seda marki autot tuntakse. Kasutatud auto ostmisel tuleb kohe arvestada kõikide õlide vahetamisega, pluss muud jupid ,mida naguinii veel seal vahetada tuleb. Nagu Landy juba mainis saab varuosi tunduvalt parema hinnaga ka mujalt , kui esindusest. Kütusekulu koha pealt ütlen niipalju, et AT kastiga TD5 võtab keskmiselt 14l sajale seda suhtes linn/trass vastavalt 80/20 %. Austrias käies sain tõesti keskmiseks mingi 10 l. Paari päeva pärast võin anda aasta lõikes keskmise kulu auto peale (ilma kütuseta siis), mida kulub hooldusele. Mul just käsil mingi arvutus selline.

Postitatud: E Juul 26, 2010 21:40
Postitas CaveMan
007 kirjutas:Paari päeva pärast võin anda aasta lõikes keskmise kulu auto peale (ilma kütuseta siis), mida kulub hooldusele. Mul just käsil mingi arvutus selline.
Väga huvitav oleks seda arvutust näha. Ehk oled juba valmis saanud?

Tänud ette!

Postitatud: N Juul 29, 2010 00:12
Postitas 007
esialgu ütleks nii, et mingi 1000-1500 eek kuus. Tegelt läks mul rohkem natuke, kuna ma sinna veel asju kruvisin mida vbl poleks vaja olnud (tõstesarjad jne, mingid ullud stanged jne) auto basic heaolu jaoks. Samas peab arvestama ka seda, mis korras maimuke on kui ta sinu kätte jõuab. Samuti ei tähenda see seda, et iga kuu läheb täpselt niipalju. Üks kuu võib minna 10000 ja ülejäänud kuud 500 eek nt. jne jne jne. Sinna ma ei arvestanud ka rehve näiteks, mille jooks läks 13 K. BFG AT ja sõidad aastaringi muretult. Minu sõidu maneeri juures pakun 3 aastaringi JULGELT!!!

Postitatud: N Juul 29, 2010 17:39
Postitas Rändsell
Tere

Eks kõik sõltub sellest, millise eksemplari kätte saad ja kuidas temaga edasi toimetad. Kasutaja "007" poolt pakutud 1500 kr kuus tundub igati reaalne. Alati võib tulla muidugi ette ka üllatusi. Auto nõrkadest kohtadest on siin foorumis palju juttu olnud, aga eks iga ratastel raud laguneb omasoodu. Paraku LR kasutamisrõõm on selle kompensatsiooniks. Aparaat on mõeldud ja toimib sihtotstarbepäraselt, st tegemist on tõsiseltvõetava maastikuautoga. Ja sinna tasub minu arvates investeerida, sest asi on seda väärt.

Kütusekulust: minu manuaal TD5 (10% linn 70%maantee 20%metsateed) on keskmine kulu 9 l/100 km.

Hooldusest: vahetan mootoriõli 15 000 km järel, selle käigus ka kõik filtrid (2 õlifiltrit, õhufilter ja kütusefilter). Arvan, et see on optimaalne.

rs

Postitatud: R Juul 30, 2010 08:32
Postitas caleb
Mingitest aasta või kuu kuludest polegi ehk erilist mõtet rääkida, läbisõidud võivad väga erinevad olla. Ehk mõtet on rääkida kulust km kohta. Endal on kombeks saanud teha kõikide seniste autodega täpne kulude jälgimine ja Disco II hoolduskulu on tulnud seniks läbitud 30 tuhande km kohta ca 1.9 kr/km. Seal sees on siis hooldus, remont, kulumaterjalid ja kohustuslik kindlustus. Suuremad kuluallikad, mis 1.9 krooni sisse on saanud, on minul olnud täielik 180 tuhande hooldus (mootori, sildade ja kastide õlid, rihm jne.), tagumised õhkpadjad, aku, mõned sillajupid, ABS ploki lülitid, üks ring talverehve ja loomulikult iga 10 tuhande tagand mootoriõli. Pluss nipet-näpet juurde.

Kütusekulu on AT kastiga TD5-l tulnud maanteel keskmiselt 9.5, linnas 13.2 ja üldkeskmine 11.3 l/100km (maastikusõitu sees üsna vähe). Sõidustiil pigem rahulikupoolne, raskema jalaga annab kindlasti rohkem välja meelitada.

Postitatud: R Juul 30, 2010 16:12
Postitas 007
.... ehk siis ümmarguslet 1km=2 EEK? See teeb aastas 60000 eek, kui ma ei eksi ja kuus 5000 eek. Kui sinna sisse mahub ka sul kütus, siis on pilt ilus, kui ei siis on midagi minu peas ( ja sinu autos) sassis. Mul on läbisõit sama aastas ja kütuse peale läheb kuus kesmiselt 4000 eek. Aga vahet pole minu kõige suurem soovitus (soe selline) on, et parandage KOHE ära katkine osa!!!! Kütuse kulust veel niipalju, et isegi minul pole õnnestunud üle 14l sajale saada seda siis at kastiga ja AT rehviga. Muidugi kui kogu paagitäis ainult Sirgalas maha sõita, siis õnnestuks.

Postitatud: R Juul 30, 2010 22:23
Postitas vipcity
kütusekulu kohta nõnda palju, et vedades 7,5 meetrist RIB (kummikas) paati ilma sõidukatteta + auto ise kola täis läks arvatavasti kulu 14 üle, aga ütleme nii, et maanteel sai lastud ka rahuliku 90-100-ga :) (autorongi kogupikkus oli miski 15 meetrit ja kogumass vast selline 4,5 kuni 5 tonni.

Kuid sama soovitus nagu 007-l: kohe, kui midagi paistab viltu olevat tee korda ja vaheta ära. Hoolitsed Disco 2a eest hästi ja vastab ta sulle samaga :)

Postitatud: L Juul 31, 2010 10:55
Postitas landy
Hõikan siin vahele asja mida kõigile värsketele LR huvilistele ja ostjatele nagu mantrat korrutan: Land Rover on üks imelik auto - temaga saab sõita VÄGA katkisena veel väga pikalt, kuid peale seda räheb remont väga kallikas. Ta on hea paranolise inimese auto, sest ei "pesa" ega IME ei pahanda, kui sa iga kolinga, krigian või muu valesti tunduva asja pärast nende juurde lähed. Õigeaegselt vahetatud vigane või kulunud detail hoiab pärastpoole kolemkordselt raha kokku.

Postitatud: E Aug 02, 2010 13:55
Postitas caleb
007 kirjutas:.... ehk siis ümmarguslet 1km=2 EEK? See teeb aastas 60000 eek, kui ma ei eksi ja kuus 5000 eek. Kui sinna sisse mahub ka sul kütus, siis on pilt ilus, kui ei siis on midagi minu peas ( ja sinu autos) sassis.
Minu auto 2 kr/km kulu sees pole kütust. Aga sassis pole siin midagi - seniks läbitud 30 tuhande sisse on sattunud lihtsalt mitu suuremat asja, mis ma eespool juba kirjutasin (õhkpadjad näiteks läksid u. 7000, talverehvid koos teise komplekti velgedega 15000, 180 tuhande hooldus 10000, ABS-i remont 3000, aku 2000 jne). Eeldada on, et pikaajaline keskmine kulu kujuneb ikka veidi väiksemaks, aga tõenäoliselt mitte oluliselt alla 1.2-1.5 kr/km...

Samas ega endale mingeid illusioone luua, et auto (eriti veel vana auto) pikalt liigub ilma tema eest hoolitsemata, ei tasu. Paljud inimesed ei teadvusta lihtsalt endale nende kulude suurust, mida nad autole teevad. Kui ikka iga viimast klaasipesuvedeliku kanku ja õhufiltri hinda auto arvele kirja ei pane, siis jääbki mulje, et ega ma auto peale eriti ei kuluta. Raha aga pangakontolt kuhugi kaob...

Postitatud: T Aug 03, 2010 00:12
Postitas 007
...... ühesõnaga lepime kokku kõik sõbralikult, et hea auto on 8)

Postitatud: T Aug 03, 2010 07:12
Postitas caleb
Kahtlemata on hea auto. Iseloomuga, aga hea :wink:

Postitatud: R Jaan 14, 2011 18:32
Postitas Rändsell
Tere!

Võtsin lõpuks kokku oma LR Discovery II (TD5 manuaal, 2001) hooldus- ja kütusekulud ajavahemikus 2007-2010. Läbisõit on spidomeetri järgi 250 000, minu käes on auto sõitnud 160 000 km. Arvesse on võetud kõik remondi- ja hoolduskulud, sh varuosad ja kummid pluss kütusekulu 9,5 l/100 km, keskmise nelja aasta kütusehinnana on arvestatud 16,8 kr/l. Arvesse ei ole võetud kindlustusmakseid. Keskmine kulu on 2,4 kr /km ehk 0,15 euri/km. Autol on vahetatud enamus DII "lastehaigustest" (kütusepump, kõrgsurveklapp, veepump, pihustite juhtmed, sidurikomplekt+hooratas... pluss mõned puksid ja muud pudipadi) ning aparaat on hetkel tehniliselt täiesti korras. Minu läbisõidu juures on kõige suurem ülapidamiskulu artikkel olnud rehvid (33% ülalpidamiskuludest, ilma kütust arvestamata), järgnevad varuosad 32%, õlivahetus 24% ja remonttööd 11%.

Minu arvates mõistlik number, sest masin on töövahendina pidevalt metsateedel. Selle raha eest kannatab sõita ja pidada küll. Suured tänud "LR pesale" igakülgse abi ja mõistliku suhtumise eest!

rs