1. leht 1-st
Rõhk rehvides
Postitatud: T Apr 14, 2009 12:15
Postitas Discovery
Rehvideks siis 235/70/16 mõõtu asjandused.
Hayne's ütleb rehvirõhuks ette 1,9, taha 2,3. Paraku on selle rõhuga rehvid kuidagi lössis, eriti eest. Veiko soovitas lasta sisse 2,7/2,8, kui õigesti mäletan. Praegu on ees 2,4, taga 2,5. eks "Veiko rõhuga" oli lippamine mõnus ja kergem, aga kardan, et hakkab keskelt rehvi sööma.
Mis on teiste kogemused?
Ja veel: kui manuaal näeb ette, et rõhu vahe ees-taga on 0,4, kas siis seda vahet peaks arvestama ka siis, kui rohkem sisse lasta? Mõtlen oma tehnikakauge peaga, et äkki selles rõhuvahes on arvestatud ka ülekannet ja kui seda vahet mitte arvestada, siis äkki hakkab ülekannet miskitpidi pooma? Landy soovitas kunagi koguni kõik neli rehvi täpselt ühesugused alla panna, sest erinevate tootjate rehvidel on ikka mingi vahe sees ja see vahe ei meeldi ülekandele. Palju siis rõhu vahe mõjutab?
Sellised mõtted siis. Kiitke või laitke.
Postitatud: T Apr 14, 2009 17:54
Postitas Veiko Varik
Soovitasin 2.5 ette ja 2.6 kuni 2.8 taha.Pikaajalised katsed on näidanud,et kulumise need ei mõjuta kuid juhitavusele mõjuvad hästi.
Veiko
Postitatud: T Apr 14, 2009 19:41
Postitas Rändsell
Minu autoks küll DII, kuid rehvirõhk (tavaolukorras) käsiraamatu järgi sama (ees 1,9 taga 2,3). Isiklik kogemus - väljaspool asfalti parim suhe, suurema rõhuga on endal hambad lahti ja minu arvates rehv ei haaku enam emakese maaga piisavalt õigesti... Maanteel ka täitsa ok. Ees on jah pisut "lössis" olemine, kõik oleneb ju ka rehvimargist ja -tüübist. Katsetasin ka võrdseid rõhuvariante ning kangemaid kraade suhtega 0,4, aga jõudsin lõpuks ikka tagasi ette antud näitajate juurde.
Manomeeter peab loomulikult usaldusväärne ja korras olema, suvalises tanklas ära parem kontrolli. See siis minu kogemus.
LR ei ole Ferrari, meie õnneks.
rs
Postitatud: T Apr 14, 2009 20:05
Postitas Rändsell
Lisaks veel - Landy soovitus- "kõik neli rehvi samasugused" on täiesti elementaarne pideva neliveoga maastikuauto jaoks. Lisaks tasub rehvide kulumist jälgida ning vajalikul hetkel esimene jooks ja tagumine jooks ringi vahetada. Kestab kauem ja peab paremini.
rs
Postitatud: T Apr 14, 2009 20:15
Postitas landy
On VÄGA suur vahe kas alla protirehv või originaallrehv. Minul protirehviga max 1,9 sees (LR 90).
KÕIK neli rehvi kindlasti samasugused, muidu hakkad varsti vahekasti remontima. Erinevaid rehve võib mõningate mööndustega vaid lülitatava nelikveoga autodel pruukida
Postitatud: T Apr 14, 2009 20:37
Postitas Ojala
Sõidan ka kogu aeg 1,9 -ga nii ees kui taga, pole midagi jubedat. Rehviks MT
Muidugi kui kindla plaaniga metsa siis kuskil 1,5 u
Postitatud: N Apr 16, 2009 22:57
Postitas RV8
Lössis jah, eriti esimesd. kus juures aastatepikkune kogemus kinnitab, et rõhk on igati sobilik eriti esimestel 1,8 -1,9 ees. Kulumine on ühtalne, taga 2,3. Väited kehtivad tehasaspoolsete või lähedaste rehvimõõtude juures. Ülal mainitud soovitatava 2,3 ga ees ei nõustu. Ma tean küll inimesi , kes hoiavad teadlikult ülerõhku, vähendades veeretakistust ja kütuse kulu. Jalgrattarehv on selleks kõige sobilikum.
Postitatud: K Mai 06, 2009 12:32
Postitas Rein
Insa Turbo Sahara 235/70 R16 Ja 2,2 kõigil.
Postitatud: K Mai 06, 2009 19:34
Postitas Myller
Juhend ütleb 1.8 ees ja 2.2 taga originaalrehvide puhul. Ilmselt on selleks oma põhjus olemas. Hea pehme on nii sõita küll ja haarduvus maastikul on päris hea. Ma ei pea siin maastiku all nabani muda silmas. Lumes toimisd rehvid sellise rõhuga ka normaalselt.
Kalev
Postitatud: R Nov 09, 2012 21:45
Postitas JyriA
tere,
ma soojendaks pisut seda teemat. Nimelt- kas ma saan õigesti aru, et helgemad pead siin ei soovita manuaalis ettenähtud erinevaid rehvirõhke esi- ja tagasillal?
Ja seda just diferentsiaali head tervist silmas pidades, mitte sõidumugavust?
Ja kas siis inseneri-härrad Land Roveri peakontorist lasevad meil südamerahus oma diffreid lõhkuda?
Jüri
Postitatud: L Nov 10, 2012 18:10
Postitas Tubiniit
Manuaalis toodud rõhud on sellised, mis koduperenaise autole on sobivaim. Aktiivne meeskasutaja valib omale sobivad rehvirõhud. Keskdiferentsiaal võimaldab seda.
Ees hoian 1.9..2.0kp/cm3, tagasilla rõhud 2,2...2,7kp/cm3 sõltuvad koorma raskusest. Tühja autoga maanteel sõites väldib kõva tagavedrustus koos paraja tagarattarõhuga külgtuule käes kõikumise. Oluline on samal sillal olevate rehvide võrdne rõhk. Olen kontrolli mõttes lasknud esi ja tagasilla diferentsiaalid vahetada - 240000km läbisõit peale laagrite kulumise polnud muid kulumisjälgi tekitanud. Vahekasti kontroll on veel tegemata.
Postitatud: P Nov 11, 2012 13:16
Postitas JyriA
Seega võib Sinu praktikale toetudes öelda, et rehvirõhk võib olla esi- ja tagasillal erinev, nagu manuaalis öeldud?
Postitatud: P Nov 11, 2012 13:54
Postitas Tubiniit
LandRoveritel on erinevalt teistest maastikuautomarkidest pidev nelivedu ja keskdiferentsiaal ning kõval pinnasel see on tõsiselt soovitav.
Pehmel pinnasel lukustatud keskdiferentsiaaliga sõitmisel võib rõhkude ühtlustamine anda parema läbitavuse. Viimasel korral pehmel lumega kaetud maal, kui rattad niikuinii pidevalt libisesid, jätsin ühtlustamata, kuna sellest poleks kasu olnud.
Postitatud: E Nov 12, 2012 22:10
Postitas JyriA
Jääme siis manuaali juurde.
Postitatud: T Nov 13, 2012 16:08
Postitas Tubiniit
Manuaali rõhud on igasugu olukordade keskmised rõhud. Tühja autoga on asfaldil manuaali tagarattarõhud liiga kõrged, pehmel pinnasel on kõik liiga kõrged. Täiskoormaga asfaldil võiks rohkem olla - mõnusam sõita, väsitab vähem ja kütusekulu väiksem. Iga rehvimargi puhul on õiged rõhud erinevad! Need kogemused tulevad kiirelt, aga alustada tuleb manuaali rõhkudest.