1. leht 1-st

Jaguar ja Land Rover võidakse sulgeda

Postitatud: K Juul 22, 2009 22:16
Postitas landy
Jaguar ja Land Rover võidakse sulgeda

8. juuli 2009, Autonet.ee


India suurima autofirma Tata Motors juhtkond teatas, et pole võimeline lahendama eelmisel aastal ostetud Jaguari ja Land Roveri finantsprobleeme ning mõlemad ettevõtted tuleb kas pikemaks ajaks peatada või hoopiski sulgeda. Hetkel mingit arvestatavat pääseteed tekkinud olukorrast pole.

Ainukese võimalusena ettevõtteid elus hoida nähakse pikaajalist laenu Suurbritannia valitsuselt, mis tagaks nii Jaguari, kui ka Land Roveri töötajatele tegevuse kriisi lõppemiseni. Käesoleva ajal on mõlemad ettevõtted tootmise peatanud, kuna autode järele pole mingit nõudmist.

Kui Briti valitsus on seni üsna kategooriliselt keeldunud finantsabi andmisest, siis nüüd teatas peaminister Gordon Brown, et läbirääkimisi on uuesti alustatud. Valitsuse poolt tahetakse vältida olukorda, kus suured firmad pannakse kinni ja kümned tuhanded inimesed jäävad tööta.

Postitatud: K Juul 22, 2009 22:40
Postitas landy
Vist päris lootustei polegi_:
Agreement on horizon for Jaguar Land Rover's Ŗ340m Euro loan

http://www.birminghammail.net/news/top- ... -24214065/

Postitatud: N Juul 23, 2009 00:16
Postitas tyybel
Suht norm äriplaan endistel koloniaalmaa esindajatel :?
LR monthly kirjutas veebruaris, et Tata omandas (uue nimega) Jaguar Land Roveri 1,15 miljardi naela eest ja kohe peale Fordiga lepingu allkirjastamist pöördusid kunagise emamaa valitsuse poole nõutades kiiret abi 1 miljard naela. Ähvardati toonagi, "et oi-oi-oi, mis suured rahad meil mängus, peab vist poe hoopis kinni panema" aga brittide valitsus ei teinud kuulmagi. Siis üritati väga kõva protsendiga Indiast laenu saada aga ei miskit ja tundub, et pool aastat hiljem oligi käes koht, mil uksed tõepoolest kinni tuli panna.

Tore muidugi, et britid siiski oma kahe suurepärase automargi säilimise pärast muret tunnevad aga ekstra nõme, et mingid asumaa säästuautotootjad puht väljapressimismeetodiga st raha tegelikult omamata selliseid suuri diile teha tahavad. Nõmedam veel, et globaalse MaSu-TäPe-PuPu valguses läheb neil see osav diil korda kah. Aga mis autosid sealt uuest säästuprogrammiga loodavast LR-i tehasest Indias tulema hakkab, ei julge mõteldagi :cry:

Postitatud: N Juul 23, 2009 06:35
Postitas Valge Hiir
tyybel kirjutas:Aga mis autosid sealt uuest säästuprogrammiga loodavast LR-i tehasest Indias tulema hakkab, ei julge mõteldagi :cry:
300tdi mootoriga vanakooli (loe: ilma liigse elektroonika ning muu tilu-liluta) Defekad ja Disco I'd ?

Postitatud: N Juul 23, 2009 08:20
Postitas landy
Valge Hiir kirjutas:
tyybel kirjutas:Aga mis autosid sealt uuest säästuprogrammiga loodavast LR-i tehasest Indias tulema hakkab, ei julge mõteldagi :cry:
300tdi mootoriga vanakooli (loe: ilma liigse elektroonika ning muu tilu-liluta) Defekad ja Disco I'd ?
Vaevalt, et Disco I-sid (liiga töömahukas), kuid Defekate tootmise kolimine iIndiasse on olnud pikka aega spekulatsioonide objektiks.
Kui kogu tootmist üle ei tooda, siis ilmselt hakatkse neid seal CKD-est kohaliku turu tarbeks komplekteerima.
CKD-baasil "kohalik tootmine" toimub ju praegugi mitmes riigis.

Postitatud: N Juul 23, 2009 17:32
Postitas Rein
Mida CKD tähendab?

Postitatud: N Juul 23, 2009 21:06
Postitas landy
Rein kirjutas:Mida CKD tähendab?
CKD kit (Completely Knocked Down)

Näiteks:
http://www.geocities.com/guide2landrover/ckd.html
http://www.channel4.com/4car/news/news- ... ef=archive

Postitatud: R Juul 24, 2009 20:50
Postitas tyybel
Valge Hiir kirjutas:
tyybel kirjutas:Aga mis autosid sealt uuest säästuprogrammiga loodavast LR-i tehasest Indias tulema hakkab, ei julge mõteldagi :cry:
300tdi mootoriga vanakooli (loe: ilma liigse elektroonika ning muu tilu-liluta) Defekad ja Disco I'd ?
Iseenesest ei ole minul küll 300tdi vastu midagi. Ja nagu avalik (ning ka veel avalikustamata) info räägib, on meie seas teisigi, kes on juba leidnud (või tahavad peatselt leida) uue defeka 300tdi mootoriga - seega tervitatav nähtus. Aga ega väga julgeks seegi mõte ei tee sest britid jahuvad juba ammu, et hindud ei ole LRi loomust ära tabanud. Põhibrändist Defenderist tahetakse teha superodav ja kergesti vahetatav mudel. Samas on mingid plaanid veel eelmiselgi omanikul olnud mille kohaselt 2012. aasta Defekas natuke moodsamaks muutub ja kaugelt natuke Disco IIIme moodi välja paistma hakkab.

Vingumise mõttes - Indias on liiklus emamaaga samal pool st vaevalt, et peale miljonite "Tata vääriliste" säästudefekate valmisvorpimist neil ka LHD versiooni tegemiseks mahti jääb. Pealegi tulevad vahele euronormid, mis omakorda tõstab Defeka hinna lõpuks kosmosesse ja "nii nad välja suridki" :(