Natuke Disco I kohta:
Toodeti Discovery I aastalel 1989-1998.
Disco I sees on ainult kaks suuremat alammodifikatsiooni. 1989-1994 ja 1994-1998. 1995 toimus väike välisdidsaini ja täielik sisedisaini muutus. Seega pakub teile huvi ilmselt see esimene.
*Disco kere on jäigal redelraamil
*Discos saavad ka pikad inimesed teises reas istuda ning saadaval ka 7- kohalised versioonid.
*Discol on pikaealine ja ökonoomne ,kuid suht tuim 2,5 R4 turbosiisel (soovi korrala saadaval ka bensiiniröövlist 3,5L või 3,9L ja 4,0 L V8)
*Disco rauast kere karakss on on enamuses alumiiniumiplekiga kaetud ja teiste autodega võrreldes vähem korrudeeruv. Probleemiks pole mitte alumiinium, vaid roostetvate keredetailidekokkupuude sellega, mis vallandab pöördumatu alumiiniumi korrosiooni. Peamiselt ussitab auto raam ja põhi tagsillaet taha poole.
*Discol on vähe elekroonikat.
Kasutstud on kahte erinevat 2,5L diislemootorit (200Tdi ja 300Tdi)
Lähemlat:
http://www.landroverclub.ee/index.php?o ... Itemid=115
Eristada välislet raske, kuid lihtsam VIN-koodi alusel. Lihtsam aasta aravu järgi, sest reeglina 1998-1994 on peal 200Tdi ja 1994 lõpp-1998 on peal 300Tdi.
Nii bensiini, kui diislemootorid on kuulsad oma pikaealisuse ning jõu poolest. Kusagil 350...400 tuhande pealt peaks mootori tervise peale vaikslet mõtlema hakkma. Kuid reeglian on nede kestvus kinni hooldusest ja kütusest.
Jõudu jagaub ja veavad edukalt "vedurina" kuni 3,5t haagist.
Tegu töökindla autoga, mis põhineb Range Rover Classic 'u raamil ja sildadel nagu Defendergi ning kasutakse kas R380 või LT seeria manuaalkäigukasti ning ZF-autoimaadil.
Discoveri I põlvkonna 1. modifikatsioon on endiselt lihtsa konstrultsiooniga ning enmuses osas kodus remonditav/hooldatav.
Hea on see, et autol kuni 7 istekohta ja võtab vaevata sappa kuni 3,5 t. haagise. Ka on temaga mugav liigelda nii maanteel, kui metsvahel/põllul.
Koos korralike maastikurehvide ja lisvarustusega(näiteks vints) on tegu üsna universaalse tööloomaga.
Kõige kindlam on teha ostu eelne ülevaatus tallinnas Paldiki mnt. 225.
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=578
Küsida Veiko Varikut ja paluda teha korralik ostu eelne kontroll. Võib öelda, et LR klubi soovitas
See toob välja kõik otsesed vead ja juhib tähelepanu võimalikele tekkivatele probleemidele
Ka saab teada orjenteeruva remondisumma. Loomulikult ei pea varuosi ostma kallist esindusest vaid saab soodsamlat Sõltumatult maaletoojalt- Allmakes Eesti esindajalt Peeter Utkinilt.
www.allmakes.ee
Kokkuvõtlikult:
1)Kere on alumiinumist ja ei roosteta (see mure jääb ära). Tõsi, peale
avariid alumiiniumi sirgeks ei tao. Seega plekid on kallid.
2)Sillad ja käiguosa on samad, mis RR Classiculeja seega on Eestist
võimlik kasutatud varuosi saada.
3)Mootor on töökindel (200/300 tdi) ning ei sisalda liigset
elektroonikat.
Sama mootori (300 Tdi) baasil Defender 90 küttekulu on
urban- 11,7
extra urban-8,7
combined-9,8
4)Simmerid tilguvad neil kõigil ja ratta laagrid kipuvad vanetel autodel ka suht tihti läbi minema, kuid need ei ole õnneks kallid.
5) Kindlasti tasub heita pilk enne ostmist ka roolikarbi olukorrale.
6)Ka kipuvad LR summutid kiiresti ära ussitama mie karmsi kliimas.
7)Tasub lähemalt uurida auto põhja tagaosa roostehajustusi
Muu osas midagi erilist välja tuua ei oska.
Autot on lihtne hooldada. Sellega saab hakkam iga endast lugu pidav autotöökoda.
Kui siiski tõsine plaan Disco hankida, siis oovitan KINDLASTI rikastada
oma raamtukogu järgmiste trükistega:
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... =Discovery
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... &langId=-1
http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=YRW5
Kui asi tõsisemaks läheb, siis ka:
http://www.bentleypublishers.com/produc ... subject=11
http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=YRW6
Isegi mitte karm off-road pole talle takistuseks, sest tehnika on sama vastupidav, kui kõigil teistel Land Roveritel.
Lihtsalt robustsus ja vastupidavus on pakitud ergonoomilisse kesta.
http://www.hot.ee/eskoteam/suvi2003/full/k6pu_005.jpg
http://www.hot.ee/eskoteam2/suvi2003/fu ... e__007.jpg
http://www.hot.ee/eskoteam/suvi2002/full/004.jpg
Peale mõõduka kütusekulu on Land Roverid tuntud veel ka lekkivate tihendite ja simmerite poolest ning seega on tihti õlitilgad autode alla.
Õnneks pole need kallid varuosad ja lihtsad vahetada.
Fakte mudelite kohta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery
http://www.lr-mad.co.uk/history.html
Tehnilist infot:
http://www.rimmerbros.co.uk/content--na ... troduction