1. leht 1-st
Akudest
Postitatud: N Jaan 28, 2010 20:19
Postitas 007
Selline asi, et ostsin suvel (2009) Optima aku, selline siis:
http://www.aku.ee/optima/show.php?lk=19&sub=tooted. Kõik kiidavad, et hea aku jne. Geel ja puha. Olin nv-l Otepääl, kus hommikul tuvastasid kõik auto omanikud et väljas on -30 C

. Hakkas muidugi üks suur käivitamine, mis paraku ebaõnnestus 90-l % juhtidest. Lühikese jutu pikk point on selles, et minu tuttuus "geelipea" jõudis kõige vähem käiata seal. Kõvad MTJ-i mehed teadsid rääkida, et geel ongi talvel üks sitt aku. Samas Veiko jälle räägib et temal töötab hästi. Täna -20 ga jälle nõrk ja 5 sek tühi rsk

. Mida kogudus teab rääkida??

Postitatud: N Jaan 28, 2010 20:38
Postitas Rein
Hetkeline jõud on tugev, kuid seda ei jätku kauaks. EI kogu ka ennast enam tagasi. Raadiot ei kannata nii kaua, salongi tulesid. Nagu sprinter-maratonijooksja kõrval. Võibolla oleks pidanud küünlaid laskma 2-3 korda. Enne ring peale mootrile, saab sutsaka diislit kolvile, siis küünlad soojendavad, see seal juba vaikselt aurustub, siis kui keerad, plahvatab.

Postitatud: N Jaan 28, 2010 21:05
Postitas landy
Targad mehed mulle rääkinud, et geelauksid mitut (kolme)tüüpi olemas on.
Nii uuel akul peaks veel garantii olema, seega vii testimisse müüja/esindaja juurde!
Geel aku
Postitatud: N Jaan 28, 2010 22:02
Postitas Kalamees
Kae paberitest järgi. Seal mahutavus väike. Punasel on kuskil 60Ah. On endal ka selline uus kuuri nurgas. Aga D2 ostsin ikka hariliku 110Ah. Katsetasin siin suure külmaga, Ei midagi head. Pikka võhma tal jah pole. Neid peaks 2 panema siis oleks jumet tänavuste külmadega.
Postitatud: N Jaan 28, 2010 23:46
Postitas APA
Mõnele Defenderile on paigutatud 2 akut koos "split charging" mooduliga.
N: LoJack oma Landlord II-le.
Siis jääb ruumi veelgi vähemaks ja peab valima väiksemate gabariitidega akud.
Kuidas selline lahendus ennast praktikas ka õigustab?
Postitatud: P Mär 14, 2010 21:15
Postitas Tubiniit
Möödunud sügisel palus üks humanitaarharidusega tuttav mul uurida, miks auto akut ei lae - hämmastuseks leidsin Citroen C5-l 8 aastat vana Varta aku. Ostsin 72Ah Varta 1,6L bensiinimootoriga Austin Montego-le ning sel talvel käivitamisega probleeme polnud. Veeruaris ostetud Disco I 300Tdi oli 63Ah Varta aku(vanust pole võimalik määrata) ning -20C juures sai käivitamisega hakkama.
Postitatud: E Mär 22, 2010 22:19
Postitas Jallo
xx
Postitatud: E Mär 22, 2010 23:11
Postitas tai
hooldevaba akut pole olemas.
LR seriese puhul on 2 ahvi kes su hommikul käima lükkavad ja ülejäänud töö teeb generaator.

Postitatud: N Mär 25, 2010 19:46
Postitas Tubiniit
Ostate tutika aku, lasete suvel rannas tühjaks, tõmbate auto käima ja sõidate 50km koju ja ongi aku nahkas, garantiisse ei lähe.
Ostate tutika aku, lasete natuke salongitulel põleda ja auto enam ei käivitu, garantii samuti läinud kui virisema lähed.
Lasete aku tühjaks, laete täis aga mitte korralikult, jälle garantiis saadetakse pikalt sest erikaalud liiga all.
Auto seisab talvel pikalt ja aku külmub ära, laete täis enamvähem viite garantiisse ja jälle ei lähe läbi, seda et aku on külmunud on lihtne kindlaks teha.
Ime et need akud ikka autode jaoks on tehtud.
"Akumaailma number üks" suri nädal peale garantiiaja ära ning seda marki akuga rohkem ei suhtle. Okupatsiooni ajal kestis "Volga" aku "Moskvit 2140"-l 4 aastat, peale seda vahetati plaadid purkides ära ning kestis veel 4 aastat.
Minu kogemuse põhjal kestab ka praegusel ajal korralik aku sõltumata ekstreemsetest olukordadest kauem kui 4 aastat.
Aku on väga oluline autoosa ning seda valides võib koonerdamine kordi kallimaks minna kui odava akuga saavutatud hinnavõit. Olen oma korraliku akumargi välja öelnud ning kuna ise neid ei müü, siis üle ei korda.
Postitatud: N Mär 25, 2010 22:51
Postitas muzmuzik
Tubiniit kirjutas:Möödunud sügisel palus üks humanitaarharidusega tuttav mul uurida, miks auto akut ei lae - hämmastuseks leidsin Citroen C5-l 8 aastat vana Varta aku.
Veiko soovitusel ja üha pikemaks veniva hommikuse ketramise tõttu sai oma 2002 aastanumbrit kandval Discol veebruaris originaalaku välja vahetatud

Postitatud: R Mär 26, 2010 17:28
Postitas totu
Jallo kirjutas:Veidi akudest.
Ostate tutika aku, lasete suvel rannas tühjaks, tõmbate auto käima ja sõidate 50km koju ja ongi aku nahkas, garantiisse ei lähe.
Ostate tutika aku, lasete natuke salongitulel põleda ja auto enam ei käivitu, garantii samuti läinud kui virisema lähed.
Lasete aku tühjaks, laete täis aga mitte korralikult, jälle garantiis saadetakse pikalt sest erikaalud liiga all.
Auto seisab talvel pikalt ja aku külmub ära, laete täis enamvähem viite garantiisse ja jälle ei lähe läbi, seda et aku on külmunud on lihtne kindlaks teha.
Ühesõnaga et aku kestaks ja elaks kaua tuleks võimalikult täpselt jälgida aku kasutusjuhendit, ka hooldevabade akude puhul. Tasub muretseda areomeeter millega happe tihedust mõõta ja akulaadija mis jõuab akut ka laadida. Erinevates olukordades, mida suubab ehk mõistus avastada, tuleks neid vahendeid siis kasutada ja aku eluiga on kindlasti pikem.
Aku klemmipinget ei tohiks seismise ajal alla 12,5 voldi lasta, kuna siis hakkavad plaadid juba riknema. Elektolüüti peab olema sees piisavalt, kui liiga vähe siis selgitada välja põhjus, miks on liiga vähe, ja see põhjus likvideerida remontides ülepinget andva generaaturi või aku korralikult kinnitada, kui elektrolüüti on ülepinge pärast vähe lisada akuvett aga kui on välja valgunud siis tuleb elektrolüüti lisada. Täis aku elektrolüüdi tihedus peaks olema 1,28 ja ülespoole. Kui aku laadides keema läheb ei pruugi see veel tähendada et ka tihedus paigas on. Kui aku on külmunud on pealtnäha laetud aku elektrolüüdi tihedus ikka väga madal, aitab kui akut koormata ja uuesti laadida, nii mitu korda, siis aku mahtuvus võib jälle taastuda. Geel ja AGM akusid ei ole hea iga suvalise laadijaga laadida vaid tuleks kasutada laadijat mis on mõeldud geelakudele. Samuti on väga hea abimees, aku korrashoiuks, defa või galix akulaadija, mis ühendatakse sinnasamma kust plokisoojendus voolu saab. Teine varjant on selline akulaadija mille klemmid saab aku külge kruvida ja laadima pannes tuleb ainult pistik seina ja teine pistik akujuhtmetesse, 30sek ja valmis.
Ühesõnaga iga aku peaks kestma kui selle eest piisavalt hoolitseda ja nn. hooldevaba akut pole olemas.
Teoorias tore, praktikas aga:
1.Ostad uue aku ja paigaldad nõuetekohaselt autole (eelnevalt veendudes et vana aku ei surnud laadimisprobleemide tõttu).
2. Umbes iga 6 aasta möödudes kordad protseduuri.
PS. 1. ja 2. vahel peaks jälgima et pikkadel jõudeaegadel aku liigselt ei tühjeneks, st. püsiks käivitamisvõimelisena, areomeetri ja teiste testseadmete ostmatajätmise pealt kokkuhoitud raha eest võiks nt. naise välja sööma viia.
Minu "hääl" Centrale (ei oma mingisugust ärihuvi) ja Vartat ei laida, igasugused jamad olnud ex... akudega.
Postitatud: E Aug 29, 2011 19:55
Postitas Rein
Centra kuulub Exide gruppi, kui seda marki akusid silmas pidasid

Vanasti olid ikka vinged Salamaakku, Pakkasakku jne. Huvitav kuhu tänaseks need soomesiltidega arktilised imed kadunud on?
Postitatud: T Nov 01, 2011 17:25
Postitas Tubiniit
Soome akudest on kahju, tõenäoliselt palgakulud sõid nad välja, aga Eestis turustas 15 a tagasi Ravor omanimelist autoakut, mis Soome omadele alla ei jäänud.
Otsustasin oma Disco I aku vastu talve välja vahetada - möödunud talvel kõva külmaga oli pidevalt hirm - kas läheb käima. Kuna ostsin 1998a. kasutatud auto, mille oli Varta E24 aku 70Ah 630A, läksin poest samasugust ostma. Ampertundide arv tundus natuke väike, aga pealtnäha sinna suuremat akut mahutada polnud võimalik, siis otsustasin sellega leppida.
Minu õnneks esimeses poes, mis kauples Exide ja Varta akudega, E24-ja polnud. Müüja tegi reklaami Exide-akudele, Vartat ei kiitnud. Läksin teise poodi, seal puudus E24 samuti. Exide riiul oli asendatud Centratega, kõrval oli veel mingi kolmas akumark. Müüja rääkis, et Exide akusid oli liiga palju tagasi toodud ning sellest loobuti ja Varta käivitusvool pidi diislitele nõrgaks jääma. Lisaks sellele väitis müüja, et üle 90% autoakudest valmistatakse tänapäeval Türgis ja akuplaadid tehakse võimalikult õhukesed, et võimalikult suurt mahtuvust ja käivitusvoolu saavutada, siis sellepärast on tänapäeva autoakudega rohkem probleeme.
Kuna olin põikpäine ja otsustasin õppida vaid oma kogemustest ning jäin Varta margile kindlaks, pidin Akuexperti kohale minema. Seal oli parasjagu üks takso, kes oma 1,5 aastat vana Varta E23 akuga rahul polnud (ka 70Ah 630A). Pidi liiga ruttu tühjaks saama - 3 kuud tagasi oli laadinud.
Esitasin oma E24 soovi, mille peale müüja teatas, et ta ei anna garantiid, kui ma selle Disco 300Tdi-le peale panen. Nõudsin seepeale akut, mis kataloogi järgi sobib - selleks osutus E12 74Ah 680A ja ime küll, aga ära mahtus. Garantii 2 aastat.
Türgis valmistamise väitele vastas müüja, et Varta Silver seeria tehakse Saksamaal, Blue seeria Prantsusmaal ja Black seeria Hispaanias. Kõik mootorrataste akud valmistatakse Hiinas.
Geelakud pidid külmaga mahtuvust happeakudega võrreldes oluliselt vähem kaotama.
NB! Ostetud aku juhend väidab, et täislaetud happeaku külmumistemperatuur on -70, poole mahtuvuseni tühjenenud akul -15 kraadi.