Pidurite asjus abi-nõu vaja
Postitatud: R Sept 24, 2010 23:04
Heips!
Vaatamata esirataste piduritorude ning esi- ja tagaklotside vahetusele, on tekkimas tunne, et pidurivõimendi on lahjaks jäänud - sõtkud küll pedaali üpris tugevasti, kuid ei peatu koduabiline enam nii nobedalt, kui varem. Kogu oma 100kg pedaalile surudes ei rakendu isegi ABS
Piiblis(Haynes käsiraamat) näpuga järge ajades leidsin küll üles kõik asjasse puutuvad jubinad - geneka kõrval oleva vaakumpumba ning mingid EGR valve ja solenoidi. Mida viimased kaks tähendavad ja mis ülesannet täidavad, Piiblist täpselt ei selgu ja kirjasõna räegib vaid kuidas neid maha ning tagasi monteerida. Kontrollimise koha päält põle aga piuksugi
Käisime koduabilisega ka "perearsti vastuvõtul", kuid temal sellise tõve diagnoosimiseks töövahendeid ega rohtu polevat. Ütles vaid, et kui piduri võimendi kamber susiseb, siis häda olevat seal kandis. Mina mingit susi-vusinat seni kuulnud pole, seega eeldan, et see vaakum-kamber, koos kõige juurde-kuuluvaga, on korras. Kontrollisin üle ka kõik voolikud-soolikud, mis nende seadmetega ühendatud on, kuid need näivad ka korras olevat. Enne vaakumpumpa on küll mingisugune "tagasilöögiklapp"(tuda dui, ot tuda hui) ja see tundub olema juba varemalt väheke kannatada saanud - üks plastik-tutser, mille külge ilmselt veel mingi soolikas ühendatakse, on ära murdunud, kuigi vaakumpumpa ja seda klappi ühendav voolik oli üle katkise koha aetud ning seda kaudu ei saanud lisaõhk süsteemi lekkida. Igaks juhuks mäkerdasin kõik avastatud pilud ja praokesed veel käepäraste õhku pidavate vahenditega(liim, silikoon jms) kokku ja vähemaste minu kõhutuul ei suutnud neist läbi tungida.
Nüüd siis küsimus "suurele ringile" - kas ja kuidas oleks võimalik koduste vahenditega tuvastada, miks pidurid ei toimi enam eee... normaalselt ja kas põhjuseks võiks olla mõni vaakumiga seotud seadeldis?
Perearsti väitel toimivad kõik pidurisilindrid, õhku torustikus pole, ja klotsid haakuvad ketaste ja trumlitega kogu pinna ulatuses. Trumlid on küll natsa kulunud ning soonelised, kuid mitte nii palju, et pidurite tugevat haakumist takistada. Nii vähemaste väitis tema. Mida teie arvate?
EDIT: eee... Piiblist ei selgu, kas ja kuidas tagasillas õli vahetada, leidub ainuult paar rida, kuidas lisada
Või pole vana õli üldse võimalik välja lasta? Perearst räekis, et osadel sõidukitel käib isegi mootori-õli vahetamine mingi imemis-pumba abil, väljalaske auku polevat olemaski. Üpriski huvitav(loe: ebardlik) tehniline lahendus, pean mainima
Nii ongi mu koduabilise tagasillas ikka veel "möödunud-aastane kasemahl" - tea, millal see "käärima" läheb? Kontrollimisel paistis seda siiski olevat piisavalt 
Vaatamata esirataste piduritorude ning esi- ja tagaklotside vahetusele, on tekkimas tunne, et pidurivõimendi on lahjaks jäänud - sõtkud küll pedaali üpris tugevasti, kuid ei peatu koduabiline enam nii nobedalt, kui varem. Kogu oma 100kg pedaalile surudes ei rakendu isegi ABS

Piiblis(Haynes käsiraamat) näpuga järge ajades leidsin küll üles kõik asjasse puutuvad jubinad - geneka kõrval oleva vaakumpumba ning mingid EGR valve ja solenoidi. Mida viimased kaks tähendavad ja mis ülesannet täidavad, Piiblist täpselt ei selgu ja kirjasõna räegib vaid kuidas neid maha ning tagasi monteerida. Kontrollimise koha päält põle aga piuksugi

Käisime koduabilisega ka "perearsti vastuvõtul", kuid temal sellise tõve diagnoosimiseks töövahendeid ega rohtu polevat. Ütles vaid, et kui piduri võimendi kamber susiseb, siis häda olevat seal kandis. Mina mingit susi-vusinat seni kuulnud pole, seega eeldan, et see vaakum-kamber, koos kõige juurde-kuuluvaga, on korras. Kontrollisin üle ka kõik voolikud-soolikud, mis nende seadmetega ühendatud on, kuid need näivad ka korras olevat. Enne vaakumpumpa on küll mingisugune "tagasilöögiklapp"(tuda dui, ot tuda hui) ja see tundub olema juba varemalt väheke kannatada saanud - üks plastik-tutser, mille külge ilmselt veel mingi soolikas ühendatakse, on ära murdunud, kuigi vaakumpumpa ja seda klappi ühendav voolik oli üle katkise koha aetud ning seda kaudu ei saanud lisaõhk süsteemi lekkida. Igaks juhuks mäkerdasin kõik avastatud pilud ja praokesed veel käepäraste õhku pidavate vahenditega(liim, silikoon jms) kokku ja vähemaste minu kõhutuul ei suutnud neist läbi tungida.
Nüüd siis küsimus "suurele ringile" - kas ja kuidas oleks võimalik koduste vahenditega tuvastada, miks pidurid ei toimi enam eee... normaalselt ja kas põhjuseks võiks olla mõni vaakumiga seotud seadeldis?
Perearsti väitel toimivad kõik pidurisilindrid, õhku torustikus pole, ja klotsid haakuvad ketaste ja trumlitega kogu pinna ulatuses. Trumlid on küll natsa kulunud ning soonelised, kuid mitte nii palju, et pidurite tugevat haakumist takistada. Nii vähemaste väitis tema. Mida teie arvate?
EDIT: eee... Piiblist ei selgu, kas ja kuidas tagasillas õli vahetada, leidub ainuult paar rida, kuidas lisada


