1. leht 2-st
Mootor puterdab !
Postitatud: E Dets 24, 2012 17:59
Postitas RaikoJ
Häid pühi kõigepealt !
Seekordne jõulukuu on olnud eriti meeldiv, kõigepealt viisid päkapikud autost minema vargamutri võtme ja täna "jõululaupäeval" otsustas muidu igati truu disco hakata tõrkuma ja seda täiesti tühja koha pealt, keset linna ja ühtlase sõidu pealt. Anomaalia seisneb siis selles, et auto viib sihtpunkti, kuid vaevaliselt. Mootor töötab u 10 sekundit täiesti ideaalselt, siis järsku laseb pöörded 0 ja 500 vahele, hakates siis räigelt lonkama. See kõik möödub u 10-15 sekundi möödudes, siis jälle käib u 10 sekundit ja kõik kordub taas. niimoodi ma temaga ka linnast koju sõitsin. Aegajalt sureb välja, kuid käivitub täiesti veatult, aga jääb puterdama 15 sekundiks, siis jälle 10 sek käib hästi. Pole varem sellist anomaaliat kohanud. Autoks 1998a 300tdi mootoriga D1, Eeldan, et keegi paljudest 300tdi mootori kasutajatest on kokku puutunud sellise asjaga, seega tänan ette kõiki, kes vaevuvad abistama nõu ja ehk ka jõuga, kui vaja peaks minema.
Raiko.
Postitatud: E Dets 24, 2012 20:57
Postitas jann
Tere .
Mul oli sama asi mõned päevad tagasi ja põhjus oli selles, et kütuse torustik ning settepott oli umbes ehk siis jää kork oli ees.
Tühikäigul töötas normaalselt , pöördeid lisades hakkas puterdama. Võtsin settepoti lahti-jääd ja emulsiooni täis.
Puhastasin ära , panin mootori käima - ikka puterdas. Seejärel soojendasin fööniga paagist settepotti minevat kütosetoru ning asi korras.
Pärast võtsin veelkord settepoti lahti ja oligi torust tulnud lisa vee ja diisli emulsiooni. Puhastasin settepoti ära ja nüüd kõik töötab
laitmatult. Vahetasin ka kütusefiltri. Autoks on küll Defender , kuid mootor sama mis sinu Diskol. Ma ei tea ainult kas Discol settepott on
või ei.
Postitatud: E Dets 24, 2012 21:28
Postitas landy
Jann viitas õigele asjale. Külmadega tuleks hakata viga just tagumisest settepotist otsima asuda.
Postitatud: E Dets 24, 2012 21:35
Postitas RaikoJ
Ise ma olen suht värske omanik ja külmade ilmade tõttu pole autoga väga tutvuda saanud. seda kas tal settepott kuskil on, seda ma homme kohe vaataks, kui ma teaks, kust seda otsida ?!
Postitatud: E Dets 24, 2012 21:37
Postitas RaikoJ
landy kirjutas:Jann viitas õigele asjale. Külmadega tuleks hakata viga just tagumisest settepotist otsima asuda.
ma kujutan ette, et see pott asub kuskil mugavas kohas, mille lammutamist külmaga lumehanges on meeldiv teostada.
Postitatud: E Dets 24, 2012 21:38
Postitas LoJack
Omalgi juhtunud
Settepott on (vähemalt Defenderil) tankimiskorgi poolse tagumises rattakoopas ilusti näha. Raami küljes.
Samas pole kindel kas Diskol see üldse küljes on...
Postitatud: E Dets 24, 2012 21:57
Postitas landy
Lahtivõtmisel ole ettevaatlik, et kinnituspolti ära ei lõhu, eriti kui üsna roostes paistab olema.
http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... =settepott
Postitatud: T Dets 25, 2012 11:53
Postitas RaikoJ
üritan poti puhastamise nädala lõpus ette võtta, ehk selleks ajaks on kütusefilter ka hangitud, teeks selle liini ilusti puhtaks/korda. oskab keegi öelda, kus D1-l kütusefilter muidu asub ?
Postitatud: T Dets 25, 2012 12:04
Postitas landy
Postitatud: T Dets 25, 2012 12:44
Postitas RaikoJ
Käisin lohistasin end selili auto all, kuid mingisugust anumat/potti küll ei märganud, ehk siis 98a Discol seda pole ?? Leidsin mootoriruumist kütusefiltri, ju siis on see kinni. loodan et leian kiiresti kuskilt filtri, siis saab sammukese liikumisele ehk lähemale.
Postitatud: T Dets 25, 2012 13:51
Postitas RaikoJ
Nüüdseks olen jõudnud ka mootoriruumis askeldada. Kütusefiltril keerasin lahti alumise korgi, kust nirises välja ilusti kütust, peaks olema normaalne nähtus ? Samas pumbates käsitsi kütust üles ei juhtu midagi, mootoriga käiates veab lõpuks ennast käima umbes paariks minutiks. Kui minul tagumist settepotti pole, siis hakkab vägisi tunduma, et probleemne klimp on paagis, mis iseenesest on suht reaalne ?! Ei tea, kas peaks minema fööniga paaki sulatama.
Postitatud: T Dets 25, 2012 16:04
Postitas landy
Sepraator tasub sellisle juhul ise vahele panna/tellida. Kindel koht kuhu vesi ja soga peatuma jääb.
Kui huvi, või hinna saata.
Sul muidu elektrilise või mehhaanilis pumbaga versioon?
Postitatud: T Dets 25, 2012 18:37
Postitas junior
Vaheta filter ära ja hakkab tööle. Omal oli sama jama kuu tagasi, läks uus filter ja sai liikuma. Eile hakkas aga sama jama kuna Tartus oli -17, kas tõesti Lukoili küte hakkab juba sellise külmaga hanguma? Kuna pühade ajal pole uut filtrit võtta siis tõin filtri tuppa sooja ehk hakkab uuesti läbi laskma. Muidugi ei ole ma ammu settepotti puhastanud, ka seal võib saasta olla.
Postitatud: T Dets 25, 2012 19:58
Postitas RaikoJ
Ma täitsa plaanisin hakata filtrit maha võtma aga otsustasin ikkagi veel uurida settepoti kohta, sest lift pump`i pumbates ei läinud ta raskeks, seega ei saanud ta kütet kätte, kuid filter asub peale pumpa. Ronisin uuesti alla ja lõpuks ma selle settepoti leidsin. Asub ta minu autol põhimõtteliselt tagasilla peal ja seespool raami, raskesti märgatav. Alumine kork on puruks keeratud, seega kindlasti ka pealmine poldipea on peetis, loobusin täna selle surkimisest. Andsin fööniga talle kõvasti kuuma, keerasin võtit ja auto töötab ilusti, prooviringki tehtud. Nüüd üritan leida kanaliga koha, et selle settepotiga tegeleda. Eriti nõme on see, et nüüd on tekkinud 35-50 km/h mingi räige vibra, täitsa haige värk.
Siinkohal tänan veelkord kõiki abiks olijaid !!!
Postitatud: T Dets 25, 2012 21:21
Postitas junior
Kui käsipump ei pumpa, lase mootorit natuke ringi, pumba nukk on vale koha peale jäänud.