1. leht 1-st

Õli püsikiirusliigendile

Postitatud: E Veebr 26, 2007 14:28
Postitas Lauri
Üritan siinkohal lahti harutada üht küsimust, mis laevaga Hiiumaalt mandrile sõites pooleldi õhku rippuma jäi - jutt siis sellest, et millises keskkonnas peaks ringi käima defeka esiratta püsikiirusliigend.

Minul õnnestus rattalaagrit vahetades lahti keerata kaks polti, mis hoidsid muuhulgas kinni piduritoru kinnitusklambrit, kuid mis olid põhiliselt mõeldud siiski munaka võlli oma peasas paigal hoidma. Tulemuseks oli mingi koguse (sry, ei mõõtnud) õli väljavoolamine munaka tihendi vahelt.

Algul arvasin, et välja jooksis osa silla õlist. Otsustasin asja kontrollida ja lasin difri juurest välja ülejäänud õli. Kahtlus tekkis hetkel, kui seda sai ca. 1,7 liitrit ehk samapalju nagu raamatus normi kohta kirjas. Valasin 1,7L uut õli sisse ja hakkasin otsima kohta, kust puuduolev õli lisada. Leidsin koha sealtsamast munaka juurest, kust enne 2 polti lahti keerasin. Antud munakas oli õlist tühi, samas kui vastaspoole munakas sai näpu õli sisse pista. Lisasin munakasse uue õli - seda läks suurusjärgus 0,5 L.

Nähes aga inimeste üllatunud nägusid esisilla erinevates kohtades õli vahetuse vajaduse jutu peale, tekkis küsimus, et kuidasmoodi ümberkaudsed inimesed püsikiirusliigendit määrivad...

Postitatud: E Veebr 26, 2007 14:43
Postitas tt
lugesin workshop manuali ja seal kirjas et laager on tavotisarnases määrdes (grease) ja püsikiirusliigend õlis (ma praamipeal vele arvasin et see on tavotis, peale kirjandusega tutvumist enam ei arva :oops:

mis mutika sa lahti keerasid ja näpuga õli taset kontrollisid?


disco workshop manualist:


Lubrication
The differential, swivel pin housing and wheel hubs
are indiviudally lubricated and separated by oil seals 7
and 8 to prevent oil transfer across the axle when the
vehicle is traversing steep inclines. The wheel
bearings are lubricated with grease and the swivel
housing and differential with oil.
Ventilation
Ventilation of the differential is through a plastic pipe 2
which terminates at a high level in the vehicle on both
ABS and non ABS axles. The swivel housings
ventilate through axle shaft oil seals 8 into the
differential and the hub bearings vent via the oil seals
into swivel housing.

Pilt

Front axle
1. Axle casing
2. Ventilation pipe
3. Axle shaft
4. Wheel studs and hub
5. Stub axle
6. Wheel bearings (2)
7. Inner and outer hub seals
8. Axle shaft seal
9. Hub lock plate, thrust washer and nuts (2)
10. Brake disc
11. Drive flange
12. Shim washer and circlip
13. Dust cap
14. Constant velocity joint/shaft
15. Thrust collar for CV joint
16. Roller bearing
17. Spacer
18. Circlip
19. Bottom swivel taper bearing
20. Top and bottom swivel pins
21. Spherical housing, seal and retainer
22. Swivel housing
23. Constant velocity shaft seal
24. ABS pickup (electrical connection)
25. ’Rialco’ bush ABS

Pilt

1. Brake caliper.
2. Mud shield.
3. Stub axle.
4. Joint washer.
5. Oil seal.
6. Bearing.
7. Brake disc shield.
8. Constant velocity joint.
9. Circlip.
10. Bush.
11. Inner driveshaft.
12. Top swivel pin and jump hose bracket.
13. Shim.
14. Swivel pin housing.
15. Joint washer.
16. Lower swivel pin.
17. Damper and shield bracket.
18. Thrust washer, ABS.
19. Bush and housing, ABS.
20. Swivel pin bearing housing.
21. Lower swivel pin bearing (and upper bearing non
ABS).
22. Oil seal.
23. Oil seal retaining plate.
24. Joint washer.
25. Oil seal, ABS.
26. Sensor bush, ABS.
27. Thrust bearing, ABS.

FAULT DIAGNOSIS
Complaint - Oil leaks
An external leak of lubrication can be caused by a
faulty internal seal. For example, if the seals which
separate the differential from the swivel housings are
faulty and the vehicle is operating or parked on an
embankment, oil may leak across the axle leaving one
swivel with a high level and the other swivel and
differential lacking lubrication.
See ’Description and Operation’ for illustrations of oil
seal locations.
When investigating leaks or checking oil levels, it is
essential that all the lubrication is drained from any
housing with a high level and that the other levels are
checked.
Swivel oil should be checked for signs of grease
leaking from the hub bearings and the hub grease
should not contain oil.
Check that the axle ventilation system is clear, as a
blockage can cause internal pressure to force oil past
the seals.
If the vehicle is driven in deep water with defective oil
seals, water may contaminate the lubricants and when
checked, give a false impression that the housing has
been overfilled with oil.
Do not assume that a high oil level is due to over
filling or, that a low level is because of an external
leak.

Postitatud: E Veebr 26, 2007 14:49
Postitas RV8
Tuleb lisada kindlasti vedelat õli. Paks õli (määre) ei kõlba mingil juhul!
kastada kas tavalis transm õli, sam mis diffris, seda hädapärast
Õige on STC3435 määre, seda on riiulis hinnaga, tuubi hind kuni 200 kr kmga, 1 tuub ongi 1 liigendi kogus

Postitatud: T Veebr 27, 2007 15:36
Postitas Lauri
Tänud hea joonise eest - leidsin selle netist kah pea-aegu kätte, aga kahjuks vaid google cache kvaliteediga.
tt kirjutas:mis mutika sa lahti keerasid ja näpuga õli taset kontrollisid?
Lahti keerasin (alumiselt) jooniselt jupi numbriga 12. Õlitaset vaatasin august, mis tekkis nelikant-peaga poldi eemaldamisest - joonisel 12-st natuke paremale ja alla.
RV8 kirjutas:kastada kas tavalis transm õli, sam mis diffris, seda hädapärast
Õige on STC3435 määre...
Palun kommenteeri veel paari sõnaga seda transmissiooni õli kasutamise asja - mille poolest see STC3435 parem on - määrimisomadused? aeglasem vananemine? veel miskit muud?

Postitatud: T Veebr 27, 2007 18:08
Postitas RV8
Varasematel autodel kasutatigi pk liigendi õliks transm õli. seda tuli vahetada regulaarselt, vist sama sagedusega kui diffri õli. Hiljem hakati kasutama spetsiaalset õli mingite lisanditega, mis enam ei nõua vahetamist. Muidugi peab jälgima, et poleks õli kadu. Land Rover ise soovitab ka kõikides varsemates autodes üleminna uuele määrdele. Konsistnts määret ei saa kasutada selle pärast, et see ladestub korpuse sisemisele poolele ja liggendit ei määri. Liigend läheb ikka hukka. Selliseid asju on olnud. Paksu määret on üritatud kasutada, kui pole viitsitud õlilekega võidelda. Loodan et andsin ammendava vastuse.

Postitatud: T Veebr 27, 2007 18:53
Postitas Lauri
Suured tänud!

Taaskord üks lahendusega juhtum foorumi teadmus-baasi lisandunud.

Postitatud: L Mai 30, 2009 20:24
Postitas mcsokk
Analoogne teema.Küsiks sellist asja et avastasin vasaku esiratta pealuust lekke ilmselt tihend surnud.Mis see võiks uuena maksta ja kust seda saaks ning kui laiali tuleks esisild võtta,pole nimel selle kohta pildimaterjali?

Postitatud: L Mai 30, 2009 20:47
Postitas landy

Postitatud: E Juun 01, 2009 21:28
Postitas Veiko Varik
Tihendid ei sure munaka ümber ära.Pigem on seal rooste kahjustused ja need on tihendile sooned sisse kulutanud.Seega keerates ratast vasakule ja parmale veendu,et ÜHTEGI rooste täppi ei ole munakal.Seejärel tõmba küünega üle munaka kroom pinna.Kui küün taha jääb kuhugile siis on munaka vahetus kurs.Uus maksis sinna 1800.00 kanti.

W

Postitatud: P Dets 13, 2009 16:48
Postitas Rein
Et kui munakas korras ja ei ole sealt õline, siis pole mõtet selle tihendivahetuse kallale minna. Tihendid küll olemas, kuna pooltelje otste tihendid annavad läbi, siis lahtilõhkumine juba nagunii vajalik. Siis ju tegelikult võiks ringi visata?

Postitatud: P Dets 13, 2009 17:14
Postitas Veiko Varik
Ainult siis kui sul on vaja käänmiku laagreid reguleerida siis vaheta ka tihend ära.Muidu las ta olla.

W

Postitatud: P Dets 13, 2009 18:47
Postitas Rein
Mul on sinna üks uus puks ja laager ka ostetud. Mõtlesin, et kui aega saan teen kogu kupatuse ära. Nüüd juba juppide ostmisest 1,5 aastat möödas :oops: . Kui jaanuaris vedrustuse puksinduse kallale lähen, siis paras need ka koos kõigi nelja ratta laagritega koos ära teha. :roll:

Postitatud: N Juun 30, 2011 22:09
Postitas junior
Kui juba on liigendis määre sees siis kuidas aru saada palju seda seal on? Kas võib lihtsalt uut määret lisada kui on kahtlus et teda seal vähevõitu on? Proovisin näpuga, päris täis ta küll ei olnud.