1. leht 1-st

Freelander

Postitatud: E Mär 12, 2007 20:24
Postitas Robi
Lubasin pikemalt kirjutada ja küsida.
Sattus juhuse tahtel kätte mulle selline kaua nurgas seisnud veider isend.
Väljalaske aasta sellel 2000a. mootor 1,8 bens ja läbisõit 19 000 km ...
just nimelt üheksateist tuhat selle pärast ka veider.
Auto näeb seest ja väljast välja praktiliselt kui uus.
Jõudsin juba läbi lugeda enamus auto24.ee-s ja siin foorumis olevad teemad
freelanderi kohta ja peab nentima, et jutt on hirmuäratav.
Alustaks siis mõnede küsimustega laialt levinud nõrk kohtade kohta:
1. vahekast ja sidur
Kui paljudel freelanderi omanikel see sidur ja kast siis tegelikult lennanud on
ja kui palju on olnud selleks ajaks nende autode läbisõit ja mis tingmustes.
Foorumi jutudest võib aru saada et 5-st freelanderi omanikust 4-l on kast ja sidur vähemalt korra kui mitte rohkem laiali olnud.
2. plokikaas
täpselt samad küsmused mis eelmisel

Nüüd konkreetse isendi kohta.
Kuna auto on väga kaua seisnud siis ilmselgelt läksid kõik vedelikud vahetusse kohe. Aku oli surnud - läks uus.
Kas rihmasi on mõtet vahetada eelkõige pean ikka hammasrihma silmas?
Käigukasti/vahekasti õli vajab vahetust?

Ja mis üllatused mind veel ees ootavad või nii väikse läbisõidu puhul
võin ca 50Kkm rahulikult lasta naisel sellega sõita.

Postitatud: E Mär 12, 2007 20:47
Postitas tai
vana tõde ikka see uus aparaat - mahlad rihmad (hammas) kohe ringi! Ei ole suur kulu aga kokkuhoid võib olla suur.

Re: Freelander

Postitatud: E Mär 12, 2007 23:11
Postitas landy
Robi kirjutas: Nüüd konkreetse isendi kohta.
Kuna auto on väga kaua seisnud siis ilmselgelt läksid kõik vedelikud vahetusse kohe.
Seejuures siis ikka kõik õlid. Lisaks mootorile ka sillad ja käigukast.
Kindlastitasub kontrollida siduri ja piduri vedeliku olukorda ning seda kas jahutusvedelik on meie klimaatilistele tingimustel sobiv.
Kas rihmasi on mõtet vahetada eelkõige pean ikka hammasrihma silmas?
Parem karta, kui kahetseda...
Mootori lappimine on hulga kallim, kui rihma vahetus.
Käigukasti/vahekasti õli vajab vahetust?
Tähelepanud! Sel auto käib käigukastis eriline õli:
http://www.lahe.net/landy/varia/freelander-oil/

Re: Freelander

Postitatud: E Mär 12, 2007 23:17
Postitas landy
Robi kirjutas: Alustaks siis mõnede küsimustega laialt levinud nõrk kohtade kohta:
1. vahekast ja sidur
Kui paljudel freelanderi omanikel see sidur ja kast siis tegelikult lennanud on
ja kui palju on olnud selleks ajaks nende autode läbisõit ja mis tingmustes.
Foorumi jutudest võib aru saada et 5-st freelanderi omanikust 4-l on kast ja sidur vähemalt korra kui mitte rohkem laiali olnud.
2. plokikaas
täpselt samad küsmused mis eelmisel
1) 1998. aastast praeguse hetkeni tean kindlasti kolme juhust, kus omanikud on murest murtuna minu poole pöördunud. Hr. Utkin (RV8) võib olla teab isegi rohkem. Siduri põlema saamisi hulga rohkem. Täpset arvu ei tea.
Ise olen olnud kahe juhuse tunnistajaks, kus sidur ikka väga vinge haisuga põlema saadi ja hiljem hakkas kõvasti libisema.
Pildid:
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage77.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... image2.htm

2. Siin jään vastuse võlgu. Olen selle probleemi kohta usaldusväärsetelt iskultelt (Hr. Utkin ja Hr Varik ) kuulnud.

Re: Freelander

Postitatud: T Mär 13, 2007 16:19
Postitas Robi
Landy kirjutas: Seejuures siis ikka kõik õlid. Lisaks mootorile ka sillad ja käigukast.
Kindlastitasun kontrollida siduri ja piduri vedeliku olukorda ning seda kas jahutusvedelik on meie klimaatilistele tingimustel sobiv.
Auto on eestist ostetud ja esinduses hooldatud, seega klimaatika peaks ikka kodune olema. Kuigi jah jahutusvedelik läks juba vahetusse.
Ise asi kuidas hinnata piduri ja siduri vedelike olukorda.
Ei ole manuali põhjalikult lugenud aga kas sildades ja käigukastis peab regulaarselt õli vahetama?
Rihmade kohta öeldi esindusest visuaalsel jälgimisel, et pole vaja vahetada.
Asi siiski 19Kkm läbinud.
Samas sevice manuali lugedes jäi silma, et kardaani vahelaager on sellel vahetatud juba 10Kkm pealt.
See oli ka üks asi mis foorumite teemades enimlevinud vigade all figureeris.

Postitatud: T Mär 13, 2007 23:26
Postitas RV8
Freelander 1,8 bens mootor on tuletis kunagisest 1,0 st benusumootorist, n.n. K -seeria mootor. Kõikidel versioonidel 1,0-1,1-1,4-1,6-18 on sama plokikaanetihend, sama kolvi läbimõõt. Sündides oli mootor 8 klapiline ja ühe nukaga. Kõigi vingem versioon oli Caterhamil, turboga 220 hj. Plokikaane probleem esineb valdavalt 1, 8 ja harvem 1,6 vesrioonil. Lihtsalt kaane tihend ei kannata välja, kes on tuhendit näinud, see on üsna spetsiifiline , ja mootorist midagi teavad, saavad aru. Ei haka siin pikalt kirjutama. Teine põhjus on selles, et remontidel ei kasuta õigeid tõõvõtteid, seal on paar asja mida tihendi vahetusel peab jälgima ja mis enamustel mootoritel pole oluline. Rihma purunemine pole nende mootrite probleem, vahetama muidugi peab. on inimesi kes vahetavd tihendit 60 t km tagant, 300 t peale peaks see korra juhtuma. Shit happens.
Sidurist. 1,8 bens ei suuda madalatel pööretel piisavat võimsut arendada, näiteks skuutriga haaguse vedamine rannas. Kuna vahekasti pole siis kärsatakse sidur läbi. See on karikatuur tüüpolukorrast. Nõrk koht siduril on hoopis hüdro ajam, mis koosneb kokkuühendatusr eeltäidetd tõõ- ja pea -silindrist. See on tõesti "kusene disain". Maksab ca 1200 ja pole keeruline vahetada, aga mitte remonditav.
Vahekastist. Harva, aga juhtub. Puutun kooku 1 kord aastas vahekasti müügiga. Vahekast sureb tihti hoopiski viscosiduri rikke tõttu. See on raskesti diagnoositav defekt.
Kuna ma see aasta pole seda juutu veel kirjkutanud, siis siin see on. Rohkem see aasta proovin mitte kirjutada 1,8 mootķrist ja seele sidurist.