Discovery 1, 1995 ivomets

Tutvusta teistele Foorumi kasutajate oma autot ja selle ümberehitusi!

Moderaatorid: tt, landy

ivomets
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: K Juun 17, 2015 10:54

Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas ivomets » R Jaan 03, 2020 18:46

Ühe auto saamislugu:
Mullu neljapäeval 26.12. 2019 sattusid koju just siis kui auto24 oli lõppemas oksjon ühe discoveri peale. Kuna sellist looma momendil laudas pole, siis tegin endale selgeks, kuhu maani pakun ja asusin tegutsema. ja peagi saingi endale. 10 euri jäi mu piirist alla, mida oleks maksta lubanud endale. Ok, oksjon võidetud, helistasin antud nril, mille epale tuli sms, et kirjuta. Kirjutasin, siis helistati. Ütlesin, et võitsin oksjoni ja et homme saadaks treila järele, et teeks ülekande ja asi tahe. Ja siis hakkasid asjad juhtuma: Oksjoni müüa oli Rando Soosalu. Ülekanderaha taheti Nikolai Romanovi nmele. Siis vaatasin, et kuulurtuses antud number kuulub hoopis Demid Kostenkole. Andsin papi treilajuhi kätte ja auto oli Lõunaks kodus.Ilusti müügileping kaasas ja auto pass kah. Arkis vormistades selgus, et see myygileping oli mitte auto omaniku nimega ja vale allkirjaga. Aga õnneks oli seal auto tegeliku omaniku telefon, kellele helistasin. ta oli mõistlik mees ja ütles, et müüs mõni aeg tagasi masina mingile vene -tyybile, kellega ka ostu-myygi lepingu tegi. Aga seda nime ma ei mäleta, aga igaljuhul oli taas järjekordne uus nimi. Siis tegime endise omaniku ja tema tytre abil otse omavahel e-teeninduses ostu-myygi ja auto paberid sai korda. Jee!! Jama oli nagu natuke aga sellest suurt väluja ei teinud. Ostsin auto, kuna see oli ühe omaniku kasutada üle 10 aasta ja nyyd tean, et hea auto sain. Mõned päevad tööd ja juba ülevaatus olemas ja sõidab hästi! Tehtud tööd:
tagatuled ja pirnid, esitulepirn, kõik pidurid üle käidud, uued klotsid ja klotside vedrud, plekid, 3 uut rooliotsa, taha uued kondi vardad, uued kojamehed, vahekasti esimene laager, samuti esimene, ja tagumine simmer vahetusse, vahekasti ja käigukasti õli, sumbutaja keevitatud, käsipidur reguleeritud, elektri aken korda tehtud , rattad tasakaalustatud ja kõik see asi puhastatud, pestud ka veidi. Hiljem jõudnud tahhomeetri tööle panna, ja istmetel põhjad teha.
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rendin difrilukud!
Postitusi: 355
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas DreamWalker » R Jaan 03, 2020 19:30

Teretulemast foorumisse :)

Hea et said paberid korda - võib paras õudukas olla jah.

Muretuid kilomeetreid :)
2001a Discovery 2 TD5
Where comfortzone ends - adventure begins!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 9201
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas landy » R Jaan 03, 2020 20:18

Tere tulemast meie sõbraliku foorumisse ja muretuid kilomeetreid!

Sellest 3-ukselisest saab ka laheda matkaka teha, sesst tänu ette "kummarduvate" istametele on rohkem magamisruumi kui 5 ukselises.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
ivomets
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: K Juun 17, 2015 10:54

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas ivomets » P Jaan 05, 2020 22:49

Poole püha-päevaga sai siis ka mootori ja veepumba vaheline "p" tihend ära vahetatud. Polnudki kes teab kui suur ettevõtmine. Kõige suurem töö oli 32 mm võti kitsamaks teha, et ventika maha saaks keerata. Sinna lihtsalt millegi muuga vahele ei pääsenud. Prooviks veel ka klapikambrikaane tihendi vahetada, huvitav kas siis ka ikka mõni tilk maha hakkab jääma? Praegu igaljuhul rohelised tilgad/ojad/järved kadunud! oli näha, et masin on "spetsialistide" käes käinud, rihmapingutaja polt oli kõver ja vaid pooleni sisse keeratud, aga õnneks oli keere lõpuni tapmata. Ja veepumba vahele on ikka usinasti punast silikoni pandud.

Töö käigus sai selgeks, et egr on pimedaks tehtud. kas nii võiks jääda, või võiks selle ka ellu äratada? Mis annab? Ülevaatusel gaaside ja tahma suhtes probleeme polnud.

Kas see suur kuut ka soojaks läheb?? mootoril tundub termostaat töötavat ja kiirelt läheb temp. osuti keskele aga suusatades tulles ikka võitu ka ja nagu jaheda võitu, pole ju väljas miinuseid ka veel.

Kas kellelgi pakkuda tervet paremat tagatuld ja paremat esimest tervet stangenurka??

Ning viimane küss, et kere peal al. oksiidi plekid, mis nendega ette võtta, ennem kui värvida? Kogemus vaid raudruunadega.
Aga muidu sõita on mõnus ja edasi läheb hästi ja käima läheb hästi ja ustes on mingid land roveri kõlarid ka vist aastast 1995 ja mõngivad kenasti!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 9201
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas landy » E Jaan 06, 2020 01:56

Töö käigus sai selgeks, et egr on pimedaks tehtud. kas nii võiks jääda, või võiks selle ka ellu äratada? Mis annab? Ülevaatusel gaaside ja tahma suhtes probleeme polnud.

Kas see suur kuut ka soojaks läheb?? mootoril tundub termostaat töötavat ja kiirelt läheb temp. osuti keskele aga suusatades tulles ikka võitu ka ja nagu jaheda võitu, pole ju väljas miinuseid ka veel.

Kas kellelgi pakkuda tervet paremat tagatuld ja paremat esimest tervet stangenurka??

Ning viimane küss, et kere peal al. oksiidi plekid, mis nendega ette võtta, ennem kui värvida? Kogemus vaid raudruunadega.
Aga muidu sõita on mõnus ja edasi läheb hästi ja käima läheb hästi ja ustes on mingid land roveri kõlarid ka vist aastast 1995 ja mõngivad kenasti!
1) Unusta see EGR heaga ära, sellest pole muud kasu, kui suurenenud kütusekulu! (õnneks topiti sed vaid mõnede riikide turgude jaoks külge)
2)Imselt salongi radiaks sodi täis. Siin ei aita muu kui otsasad lahti ja voolava veeha pikalt-pikalt läbi uhada. On olnud juhseid, kus on ka torud valetpidi külge ühendadatud.
3)Tule saad imedepold.ee
4)Alumiiniumoksiid on kahjuks asi, millest sa lahti ei saagi, saab vaid kosmeetilislet peita, sest se tekib kokkupuutel kiiremimi oküsdeeruva teisestmetallida e. mõnekere rauast ja roostetava kere detailiga. Vahel ka juhul, kui värvipind hajustatud ja kiteset alumiinium (soolase) väliskeskkonnga kokku puutub.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
ivomets
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: K Juun 17, 2015 10:54

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas ivomets » P Jaan 12, 2020 15:08

PiltSelline nukker sügisilm toob peale ikka täieliku masenduse:_ tööd ei ole, raha ei ole, viimane suusarada sulab ka ära, päikest ka pole ja üdse jõulud ka läbi jne.... Otsustasin, et võtan lapse kaasa ja sõidame maale, esivanemate talu juurde vanu mälestusi heietama. Sõitsime nii kaugele kui saime. Sinna jäime. Sisse jäime!
Labidat ei ole, kummikuid ei ole, kell ka juba seal maal, et poole tunni pärast pole päikestki enam. Maantee kah kaugel. Labidaks sai võetud autos olnud lapse suusk, suusk andis järele, mullakamar mitte. Läksime teele, et ehk keegi sõidab kohalikest mööda ja aitab, või teab, kes aidata saaks. Ja kohe esimesest autost saime õige nri ja peagi kastikas tuligi.
Sõitis uljalt põllupeale ja.... jäi kinni. Õnneks oli lahe kohalik tyyp ja kutsus sõbra appi. See tuli veel suurema ja uhkema kastikaga.... ja läks kaugemale põllule ringi keerama..... sinna ta jäi!
Siis saime ikka pisikese kastika liikuma ja see tõmbas minu kohe välja. mina siis hakkasin suurt kastikat välja tõmbaba ja jäin ise kinni. Siis tõmbas väikekastikas minu välja, ja siis mina suure kastika! Tassisime nööre ja rihmu ja laps näitas valgust ja pritsisime muda! Ja lausa mängeldes olid kaks tundi möödunud! Adrenallin oli kõigil üleval, pärast veel lobisesime kah ja rääkisime külauudiseid. Ma ju ka ikkagi sealt juurtega pärit. Ja poisil oli ikka huvitav! Kahju, et lastele kõrgemaid kummikuid ei tehta kui 25 cm.

Kahjudest niipalju, et üks kardaan tahtis vist vahepel lahkuda.
Igaljuhul pauk adrenalliini ja sandist sygisilmast ei ole juttugi! Ja homme kui palju tööd taas masina kallal. Ja ksés tahab teine kord seltsi tulla, võtku aga yhendust, ( ühel kohalikul pidi veel traktor ka olema!)

Nüüdseks masin taas korras ja parem kui kunagi varem!

Üks Kauri tehtud video ka: https://www.youtube.com/watch?v=VHKa2FzzqhA&t=9s
Viimati muutis ivomets, P Jaan 12, 2020 17:12, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 9201
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas landy » P Jaan 12, 2020 15:40

Korraik rehv annab 60% sõiduki läbivusvõimest, ülejäänud sõltub juhi oskustest ja auto muudest tehnilistest omadustest.
Pehmel pinnasel ära karda gaasipedaali ja hoia püsivat piirust.
Alati, kui ku kahtled pinnases/rööbastes, pea kõvema koha peal kinni ja kontrolli.
Labidas/kirves/saag ja latt-tungraud on alati abika vahendid, et end igas olukorras peremehena tunda.

P.S.
Latt-tungraud on ka sinu asendamatu abimees enda välja vintsimisel ilam kõrvalise abita:
Pilt

P.P.S. Kohtumiseni mõnel klubi maastikusõidu koolitusüritusel!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
ivomets
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: K Juun 17, 2015 10:54

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas ivomets » N Jaan 16, 2020 18:29

Pilt

Mõned kühvlitäied mulla-kruusa-liiva segu!
Nüüd teeme nii, et vesi ja see kõik muu enam tuppa ei tule. :D
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 9201
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas landy » N Jaan 16, 2020 19:50

Pilti vaates, ei tohiks selle rehviga ju kohe kinni jääda.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
randorelv
Unistan offroadist!
Postitusi: 55
Liitunud: K Jaan 28, 2015 21:56
Asukoht: lääne-virumaa

Re: Discovery 1, 1995 ivomets

PostitusPostitas randorelv » E Jaan 20, 2020 23:34

Pilte vaadates näha et auto müügis. Kas sai juba kõrini? :roll:

Mine “Kasutajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot], Tom-K ja 5 külalist