P38 õhkvedrustus.
Postitatud: R Jaan 17, 2025 15:27
Tere,
ca poolteist aastat tagasi oli mu P38 mõneks kuuks venna käes laenuks ja heaperemeheliku kasutajana ta unustas katuseluugi ca kuuks ajaks lahti, peale mida oli salong märg ning enam ei töödanud elektriaknad ja õhkvedrustus. Elektriaknad olen praeguseks tööle saanud, kuid lahtine on veel teema õhkvedrustusega.
Algselt vaatasin et probleem on lihtne ja vahetasin solenoidiplokis membraantihendi ära. Õhk enam väljalaskesse ei sisisenud, kuid armatuuris nuppe vajutades midagi juhtuma ka ei hakanud. Arvutit külge pannes on võimalik individuaalselt igasse patja eraldi õhku suunata ja auto kerkib nii kõrgele kui ise soovida, millest teen järelduse, et solenoidiplokk ja kompressor on korras. Samuti saan kõrgusanduritest kätte silma järgi hinnates adekvaatsed kõrgusnäitajad, ehk siis ka andurid peaks olema OK. Häda pärast saaks ehk isegi arvutiga lasta patjadesse õhku et selle autoga sõita saaks...
Nüüd tulevad kaks küsimust:
1. Arvutiga (COM <=> OBD kaabel + programm rangerover_easunlock_suite) vaadates muidu kõik funktsioonid toimivad, peale selle lehe kus toimub kalibreerimine. Kalibreerimise lehel loeb küll näidud välja, kuid kui vajutada nuppe "GOTO" mõnele paika reguleeritud kõrgusele minekuks, siis ei juhtu midagi. Samuti ei tundu olevat ühtegi märki, et kõrgust kalibreerides ta midagi salvestaks. Mainimist tasub ehk ka pisiasi, et kui individuaalselt patjadesse õhku suunata, siis esirattad on omavahel vahetuses. Kas sellisest käitumisest võin järeldada, et EAS juhtaju on per... või võib eeldada et kuna arvutiga mingil määral suhtleb siis on ikkagi OK?
2. Keerulisem küsimus on nüüd see, et kui vahetangi juhtaju ära, kas seda aju peab tarkvaraliselt kõrvalistuja istme all olevale BeCM-le ka õpetama? Ise-enesest on mul "teise ringi" juhtaju + relee olemas, kuid neid lihtsalt autole külge ühendades on nad nagu Schrödingeri kass... Elektroonilises osas ei ole ma proovinud vahetada solenoidide juures seda kinni valatud jurni ja armatuurist nuppe. "Teise ringi" nupud üks ilus kulleritüdruk mulle täna tõi, kuid ma ei ole seda külge proovinud. Oluline ongi nüüd info, kas neid loetletud juppe saab lihtsalt vahetada või peab neid vahetades ka BeCM-i õpetama hakkama?
Nüüd tuleb mul auto all passimises ca nädalane paus sisse peale mida on mul heal juhul aega terveks nädalaks sinna auto alla ronida. Seega kõik ideed ja mõtted on teretulnud.
ca poolteist aastat tagasi oli mu P38 mõneks kuuks venna käes laenuks ja heaperemeheliku kasutajana ta unustas katuseluugi ca kuuks ajaks lahti, peale mida oli salong märg ning enam ei töödanud elektriaknad ja õhkvedrustus. Elektriaknad olen praeguseks tööle saanud, kuid lahtine on veel teema õhkvedrustusega.
Algselt vaatasin et probleem on lihtne ja vahetasin solenoidiplokis membraantihendi ära. Õhk enam väljalaskesse ei sisisenud, kuid armatuuris nuppe vajutades midagi juhtuma ka ei hakanud. Arvutit külge pannes on võimalik individuaalselt igasse patja eraldi õhku suunata ja auto kerkib nii kõrgele kui ise soovida, millest teen järelduse, et solenoidiplokk ja kompressor on korras. Samuti saan kõrgusanduritest kätte silma järgi hinnates adekvaatsed kõrgusnäitajad, ehk siis ka andurid peaks olema OK. Häda pärast saaks ehk isegi arvutiga lasta patjadesse õhku et selle autoga sõita saaks...
Nüüd tulevad kaks küsimust:
1. Arvutiga (COM <=> OBD kaabel + programm rangerover_easunlock_suite) vaadates muidu kõik funktsioonid toimivad, peale selle lehe kus toimub kalibreerimine. Kalibreerimise lehel loeb küll näidud välja, kuid kui vajutada nuppe "GOTO" mõnele paika reguleeritud kõrgusele minekuks, siis ei juhtu midagi. Samuti ei tundu olevat ühtegi märki, et kõrgust kalibreerides ta midagi salvestaks. Mainimist tasub ehk ka pisiasi, et kui individuaalselt patjadesse õhku suunata, siis esirattad on omavahel vahetuses. Kas sellisest käitumisest võin järeldada, et EAS juhtaju on per... või võib eeldada et kuna arvutiga mingil määral suhtleb siis on ikkagi OK?
2. Keerulisem küsimus on nüüd see, et kui vahetangi juhtaju ära, kas seda aju peab tarkvaraliselt kõrvalistuja istme all olevale BeCM-le ka õpetama? Ise-enesest on mul "teise ringi" juhtaju + relee olemas, kuid neid lihtsalt autole külge ühendades on nad nagu Schrödingeri kass... Elektroonilises osas ei ole ma proovinud vahetada solenoidide juures seda kinni valatud jurni ja armatuurist nuppe. "Teise ringi" nupud üks ilus kulleritüdruk mulle täna tõi, kuid ma ei ole seda külge proovinud. Oluline ongi nüüd info, kas neid loetletud juppe saab lihtsalt vahetada või peab neid vahetades ka BeCM-i õpetama hakkama?
Nüüd tuleb mul auto all passimises ca nädalane paus sisse peale mida on mul heal juhul aega terveks nädalaks sinna auto alla ronida. Seega kõik ideed ja mõtted on teretulnud.