Maroko 2010
Maroko 2010
Et siis selline mõte on - minna järgmise aasta varakevadel seiklema Marokosse (ja ehk ka Mauretaaniasse). Kuigi elu võib teha omad korrektiivid on esialgne plaan selline:
* reisi pikkus võiks olla max 4-5 nädalat
* vahemikus märts-aprill-mai (hiljem läheb juba liiga kuumaks)
* 2-3 nädalat Aafrikas, ülejäänud edasi-tagasi sõiduks
Küsimused-vastused:
* Miks Maroko (Mauretaania) - suhteliselt lihtne viisadega, ei lähe vaja hirmsa raha eest ostetavat Carnet de Passages't, väidetavalt parim sihtkoht esmaseks Aafrikaga (ja Saharaga) tutvumiseks. Saab katsuda nii mägesid (Atlase mäestik), kivikõrbe kui ka veerekest Saharast.
* Seltskond - 4-5 autot oleks maksimum aga reaalsust arvestades on 2 ekipaai ka hea (oht on olemas, et sõbrad tsiklimeeste pundist on ka kaasa tulemas)
* Marruut - Eesti -> Algeciras (Hispaania) -> Ceuta (Aafrika madril asuv Hispaania konklaav) -> Maroko (Mauretaania -> Maroko) Ceuta -> Eesti. Kokku ehk suurusjärgus 12000-13000 km koos Mauretaaniaga
* Palju maksab? - vastavalt oma auto auto kütusekulule, viisadele ja enda söömisele/joomisele. Midagi lisaks ei kasseeri.
* Mis vaja läheb? - kindlustust endale ja autole (väidetavalt Marokos saab ka Green Card kattega, mida Euroopast peaks saama), Mauretaanias tuleb piirilt osta. Difteeria/teetanuse süstid oleks hea teha kuigi erinevalt paljudest Aafrika riikidest ei nõua Maroko/Mauretaania vaktsineerimist. Tegemist pole malaariapiirkonnaga seega ka Lariami neelamine pole kohustuslik.
* On see ohtlik? - Üldiselt - ei. Igast asju võib juhtuda kui mitte mõelda enne kui teha. Kuid üldiselt on need vaat, et Aafrika ohutuimad riigid. Kuigi, Maroko-Mauretaani piiril on ca 5 km "no man land" mis on mineeritud. Sealt läbiviivast teest mõtlematu eemale ukerdamine võib halvasti lõppeda. Viimati lõppes see miinil õhku lendamisega 2007 aasta veebruaris kahele prantslasele.
* reisi pikkus võiks olla max 4-5 nädalat
* vahemikus märts-aprill-mai (hiljem läheb juba liiga kuumaks)
* 2-3 nädalat Aafrikas, ülejäänud edasi-tagasi sõiduks
Küsimused-vastused:
* Miks Maroko (Mauretaania) - suhteliselt lihtne viisadega, ei lähe vaja hirmsa raha eest ostetavat Carnet de Passages't, väidetavalt parim sihtkoht esmaseks Aafrikaga (ja Saharaga) tutvumiseks. Saab katsuda nii mägesid (Atlase mäestik), kivikõrbe kui ka veerekest Saharast.
* Seltskond - 4-5 autot oleks maksimum aga reaalsust arvestades on 2 ekipaai ka hea (oht on olemas, et sõbrad tsiklimeeste pundist on ka kaasa tulemas)
* Marruut - Eesti -> Algeciras (Hispaania) -> Ceuta (Aafrika madril asuv Hispaania konklaav) -> Maroko (Mauretaania -> Maroko) Ceuta -> Eesti. Kokku ehk suurusjärgus 12000-13000 km koos Mauretaaniaga
* Palju maksab? - vastavalt oma auto auto kütusekulule, viisadele ja enda söömisele/joomisele. Midagi lisaks ei kasseeri.
* Mis vaja läheb? - kindlustust endale ja autole (väidetavalt Marokos saab ka Green Card kattega, mida Euroopast peaks saama), Mauretaanias tuleb piirilt osta. Difteeria/teetanuse süstid oleks hea teha kuigi erinevalt paljudest Aafrika riikidest ei nõua Maroko/Mauretaania vaktsineerimist. Tegemist pole malaariapiirkonnaga seega ka Lariami neelamine pole kohustuslik.
* On see ohtlik? - Üldiselt - ei. Igast asju võib juhtuda kui mitte mõelda enne kui teha. Kuid üldiselt on need vaat, et Aafrika ohutuimad riigid. Kuigi, Maroko-Mauretaani piiril on ca 5 km "no man land" mis on mineeritud. Sealt läbiviivast teest mõtlematu eemale ukerdamine võib halvasti lõppeda. Viimati lõppes see miinil õhku lendamisega 2007 aasta veebruaris kahele prantslasele.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
ma ei ole kaasatuleja,aga igati kena plaan.ei tea palju need teemaksud väiksel autol on.Tallinn-Algeciras tuleb 4500 km 1 ots.hispaanjas võib Barcelonast allpool ka mööda väikseid teid liikuda(enamus seal sõidabki),huvitavam ka.samas ei ole sp teemaks väga kallis.huvitav palju seal mustalmandril küte maksab ja palju viisad
rekkaga barcelonas käigupeale kulub 10 k eeki teemaksu,selle sees on ka saksa tee,mida väiksel autol pole.aga otsem on minna üle cz ja seal jälle peab ka väikse autoga teemaksu maksma.kunagi mõtlesin rekkaga auto näiteks bartcelomasse ette saata.
lihtsalt endal ka kunagi isu sinna sattuda
rekkaga barcelonas käigupeale kulub 10 k eeki teemaksu,selle sees on ka saksa tee,mida väiksel autol pole.aga otsem on minna üle cz ja seal jälle peab ka väikse autoga teemaksu maksma.kunagi mõtlesin rekkaga auto näiteks bartcelomasse ette saata.
lihtsalt endal ka kunagi isu sinna sattuda
saaks maakerale tiiru peale.5183816
4x4reisid.blogspot.com
4x4reisid.blogspot.com
Viimane Euroopareis läbi 17 riigi tekitas kokku teemaksudena ehk ca 100. Seega pole see just teab mis metsik summa. Küll aga pole uurinud mis läheks maksma masina rekkaga Hispaaniasse saatmine... Kas keegi oskab pakkuda suurusjärku?metsik kirjutas:ma ei ole kaasatuleja,aga igati kena plaan.ei tea palju need teemaksud väiksel autol on.Tallinn-Algeciras tuleb 4500 km 1 ots.hispaanjas võib Barcelonast allpool ka mööda väikseid teid liikuda(enamus seal sõidabki),huvitavam ka.samas ei ole sp teemaks väga kallis.huvitav palju seal mustalmandril küte maksab ja palju viisad
rekkaga barcelonas käigupeale kulub 10 k eeki teemaksu,selle sees on ka saksa tee,mida väiksel autol pole.aga otsem on minna üle cz ja seal jälle peab ka väikse autoga teemaksu maksma.kunagi mõtlesin rekkaga auto näiteks bartcelomasse ette saata.
lihtsalt endal ka kunagi isu sinna sattuda
Musta mandril kütuse ja viisahindade/saadavuse pidevalt uuendatavat infot leiab Chris Scott-i leheküljelt sahara-overland.com. Chris on ka populaarse "Sahara Overland" raamatu autor. Sain temaga UK-s viimase reisi ajal ka kokku. Tema raamatust leiab ka populaarsemate piste-de kirjeldused, GPS koordinaadid jms.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
terve haagise suurus järk jube,u35tuhat eesti raha.barselona kanti.odavam vist on leida kuskilt autovedaja.neendel on enamasti nagnii 1ots tühi.tavaline rekka haagis on 13.5m pikk.aga olen vedanud autosi nii,et on ninapidi üksteise otsa aetud.oli tehtud mingi puidust estakad või midagi sellist.haagisega on nats turvalisem.ei minda autot näppima.
selle papi eest läheks ikka omal jalal.
selle papi eest läheks ikka omal jalal.
saaks maakerale tiiru peale.5183816
4x4reisid.blogspot.com
4x4reisid.blogspot.com
- teddy
- Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
- Postitusi: 26
- Liitunud: R Apr 27, 2007 01:16
- Asukoht: Tartu, Norra
Sai selline retk ette võetud selle aasta märtsis. Autoks oli LR Defender TD5, sõidetud sai kuni Laayouni-ni (Lääne-Sahara). Miks mitte kaugemale, kuna saab ju ka Mauretaania viisa lihtsalt piiri pealt osta. Aega polnud nii laialt käes. Sai ka Marokos kenake ring tehtud ja plaan oli ikka veidi vähem kui kuu ajaga hakkama saada. Nii et siiralt soovitan planeerida vähemalt 5 nädalaga ja sedagi juhul kui otse Mauretaaniasse põrutada. Teemakse ma maksin vist ainult korra Prantsusmaal, kuna navi oskas ka ilma maksuta teid väga lihtsalt leida. Mis oli isegi parem, kuna defekas oma kiirusega pole just kõige teravam Ka kütuse hinnad on väljaspool highway-sid tunduvalt sõbralikumad. Märts on täiesti sobilik aeg sinna põrutamiseks, ka sel ajal oli Saharas pluss 32. Laevapilet on arvestades reisi pikkust värdjalikult kallis, ei mäletagi mitu tuhandet pidi selle 40 mincase ujumise est välja käima. Kui on tõsisem huvi, siis võib rohkem infot ka meelde tuletada
Drive defensively - buy a tank!
Aafrika on minu unistus. Oleme isekeskis juba aastaid selle peale mõelnud. Probleem tööandjas... 5 nädalaks mind minema ei lasta
Aga mine tea. Kui näiteks koondamistasud saaks, siis võiks ju minna Anyway väärt mõte ja mine tea, mis võimalused tekivad. Äkki olengi käsi.
PS. Minu kaamel on juba Nordkapis käinud, eks oleks aeg ka soojemaid maid tutvustada
Aga mine tea. Kui näiteks koondamistasud saaks, siis võiks ju minna Anyway väärt mõte ja mine tea, mis võimalused tekivad. Äkki olengi käsi.
PS. Minu kaamel on juba Nordkapis käinud, eks oleks aeg ka soojemaid maid tutvustada
ONE LIFE. LIVE IT !!!
Ühe sõnaga, kuna 2010 seda reisi misiganes põhjustel välja ei tulnudsiis plaan on 2011 aastal see ikka ära teha. Täna kuulsin, et suure tõenäosusega on Pärnust kaks autot minemas. Sellega seoses soojendaks teema üles ja hakkaks planeerima? Et, ehk ka teisi huvilisi?
Viimati muutis LoJack, R Sept 17, 2010 20:15, muudetud 1 kord kokku.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Metsik kibeleb ka juba uuele reisile...
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!