Biodiisli agregaat OSTA.ee-s
Moderaator: landy
-
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 520
- Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
- Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)
Õli töötlemine
Eks seal MTÜ (sinna saab ju abiprogrammidest raha ka peale selle projekti teostamiseks), või OÜ ja Keskonnaametist saada luba selle ja selle töötlemiseks. See võtab vast mingi kuu poolteist aega. Samas on ka osadest kala rapetest võimalik saada õli ja neid ka EEstis tekkib paras kohus aga kas see õli ka masinasse kõlbab ei tea, Idee järgi peaks kõlbama.
LR Discovery 2 "Konstruktor"
-
- MT-rehvid ja muda!
- Postitusi: 185
- Liitunud: K Nov 30, 2005 14:29
- Asukoht: Tallinn Kadriorg/ Saku
No tegelikult on meil ju neid kartulite kärsatajaid (kõikvõimalikud kiirsöögi- ja lihtsalt söögikohad kus pakutakse fritüüritud toite, jne) piisavalt, aga kui ma meenutan, siis poistele, kes selle modifitseeritud volkaribussiga reisimas käisid, paljud kohad ei julgenud oma vanaõli anda. Muidugi see oli nn. metsikult küsimine ja tagaustele koputamine aga kui on ametlikult antud võimalus see ära anda, siis oleks olukord arvatavasti teine. Arvatavasti tuleb hakata sellel õlil ise järgi käima, sest enamus rahvast on liiga mugavad ise seda kuhugi tooma.
Kuna meie kliimas on ca pool aastat vaja lisakütet igalepoole, siis jäägina tekkiva glütserooli põletamine ei tohiks olla probleem (kui Keskkonnaamet seda vähegi lubab). Seda peaks saama ka ära kasutada tootmisprotsessi juures, sest minu teada peaks selle kütusereaktori kütmiseks olema ka võimalus kasutada vedelkütust elektri asemel, lisanduvad ainult vajalikud põletid, pumbad jne.
Kuna meie kliimas on ca pool aastat vaja lisakütet igalepoole, siis jäägina tekkiva glütserooli põletamine ei tohiks olla probleem (kui Keskkonnaamet seda vähegi lubab). Seda peaks saama ka ära kasutada tootmisprotsessi juures, sest minu teada peaks selle kütusereaktori kütmiseks olema ka võimalus kasutada vedelkütust elektri asemel, lisanduvad ainult vajalikud põletid, pumbad jne.
RR P38A autom. 2,5td 98a.
Nõus, õli peaks jätkuma. Vabariigi statistikaamet küll teab palju toiduõli toodeti ja imporditi kuid sellega tema teadmised ka piirduvad. Mis sellest edasi saab seda Statistikaamet ei tea.
Kasutatud toiduõli kuulub ohtlike jäätmete nimekirja ja selle vastuvõtt jäätmejaamas maksab ca 0,10-0,20 eurot liiter. Kui peale maksta siis ilmselt ollakse üsna valmis seda toiduõli müüma.
Näiteks McDonald müüs eelmisel aastal kogu oma kasutatud toiduõli Lätti hinnaga 0,10 eurot/liiter (http://kanal2.ee/news/article/Eesti-McD ... i-kutuseks). Koguseliselt oli seda ca 150 tonni. Sellest saaks toota ca 130-140 tonni biodiislit mille omahinnaks kujuneks umbes 0,2-0,3 eurot/liiter. Sisuliselt saaks LR Klubi liikmeskond sõita selle kogusega terve aasta. Hea reklaam nii McDonaldsile kui ka LR Klubile
Mina oleks nõus investeerima umbes 0,5-1 K Pärnu lähedal mõne talumehe juures tuksuvasse biodiisli generaatorisse. Ilmselt leiaks kaasinvestoridki kui vaja. Ja talumehel sissetulek ka garanteeritud. Minu arvates on mõttel jumet.
Kasutatud toiduõli kuulub ohtlike jäätmete nimekirja ja selle vastuvõtt jäätmejaamas maksab ca 0,10-0,20 eurot liiter. Kui peale maksta siis ilmselt ollakse üsna valmis seda toiduõli müüma.
Näiteks McDonald müüs eelmisel aastal kogu oma kasutatud toiduõli Lätti hinnaga 0,10 eurot/liiter (http://kanal2.ee/news/article/Eesti-McD ... i-kutuseks). Koguseliselt oli seda ca 150 tonni. Sellest saaks toota ca 130-140 tonni biodiislit mille omahinnaks kujuneks umbes 0,2-0,3 eurot/liiter. Sisuliselt saaks LR Klubi liikmeskond sõita selle kogusega terve aasta. Hea reklaam nii McDonaldsile kui ka LR Klubile
Mina oleks nõus investeerima umbes 0,5-1 K Pärnu lähedal mõne talumehe juures tuksuvasse biodiisli generaatorisse. Ilmselt leiaks kaasinvestoridki kui vaja. Ja talumehel sissetulek ka garanteeritud. Minu arvates on mõttel jumet.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
-
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 520
- Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
- Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)
Asjaajamine
Eks seda asjaajamise osa annab ka nii organiseerida et ümbertöötlemisega tegeleb hoopis teine üksus. Meil siin juura haridusega poisse ka.
LR Discovery 2 "Konstruktor"
Asi pole juriidikas. Päris kindel pole, aga praegu tuleb seaduse järgi pool aktsiisimaksust kulutada sõiduteedele. Kui praegu seadusega omavalmistatud kütusele aktsiisimaksu kehtestatud pole, tuleb karta selle kehtestamist.
Halvim variant minu meelest on Matsu ja Tolliameti ettekirjutuse vaidlustamine kohtus, kui vastav seadus puudub.
Odavamat kütust on on vaja, sest konkurentsi pole. Aga hea oleks enne koopereerumist teada, kui kallis ta halvimal juhul tuleb.
Halvim variant minu meelest on Matsu ja Tolliameti ettekirjutuse vaidlustamine kohtus, kui vastav seadus puudub.
Odavamat kütust on on vaja, sest konkurentsi pole. Aga hea oleks enne koopereerumist teada, kui kallis ta halvimal juhul tuleb.
LR Discovery I 83kW manuaal
MTÜ asutamisel peab olema tegu põhikirjaliselt mitte kütust tootva ettevõtmisega, vaid teadusasutusega mis tegeleb biloogilisel materjalil baseeruvate alternatiivsete enerigaiallikate uurimisega. Seega tegu oleks eksperimetaalste kastustega sisepõlemis mootorites.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Aktsiisi rakendamine eeldab tööstuslikku tootmist. Näiteks Emamaal peab hakkama makse maksma hetkest kui oled rohkem kui 4000 liitrit aastat stootnud. Ja kui ma ei eksi on biokütused aktsiisimaksust vabastatud. Seal oli mingi ajaline piirang, pole kindel kas see vabastus pole juba lõppenud.
Aktsiisiga ei saa mind maksustada juhul kui teen kütust endale oma kodugaraais. Kui ma seda müüma hakkan siis saam Maksuamet mingeid makse nõudma hakata. Seega, leping talumehega kokku ja nimetan selle oma isiklikuks asjaks mida hoodab talumees. Kuna ma ei müü kellelegi mingit kütust - ma jagan seda klubi liikmetele tasuta, nemad omakorda "toetavad" mind raskel hetkel rahaliselt siis pole ka aktsiisi võimalik nõuda.
Suurem mure on ikka selles kust saada kindel allikas kasutatud toiduõlile. Kui õnnestuks McDonalds ära rääkida oleksin mina sillas ja paneks asja käima.
Aktsiisiga ei saa mind maksustada juhul kui teen kütust endale oma kodugaraais. Kui ma seda müüma hakkan siis saam Maksuamet mingeid makse nõudma hakata. Seega, leping talumehega kokku ja nimetan selle oma isiklikuks asjaks mida hoodab talumees. Kuna ma ei müü kellelegi mingit kütust - ma jagan seda klubi liikmetele tasuta, nemad omakorda "toetavad" mind raskel hetkel rahaliselt siis pole ka aktsiisi võimalik nõuda.
Suurem mure on ikka selles kust saada kindel allikas kasutatud toiduõlile. Kui õnnestuks McDonalds ära rääkida oleksin mina sillas ja paneks asja käima.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
-
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 520
- Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
- Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)
Natuke seadmetest
LR Discovery 2 "Konstruktor"
-
- MT-rehvid ja muda!
- Postitusi: 185
- Liitunud: K Nov 30, 2005 14:29
- Asukoht: Tallinn Kadriorg/ Saku
Ärge nüüd nii hoogu ka sattuge.
Kõigepealt tuleks välja selgitada tõelised andmed selle kütuse ja ka selle tootmise tegelike kulude kohta (näit.):
- kui palju kulub tegelikult energiat (elektrit või vedelkütust või midagi muud) selle tootmiseks?
- kui palju tegelikult maksavad vajalikud lisakemikaalid?
- kas tõesti on see kütus probleemideta kasutatav (kütusepumbad, tihendite vastupidavus jne)?
- kas mootoritootja lubab kasutada oma mootorites alternatiivseid kütuseid?
- kas tohib seda kasutada ka uuemates mootorites?
Siis tahaks näha ka reaalselt tööravat aparaati ja sealt saadud kütusega töötavat mootorit.
Siis tahaks seda kütust põletava masinaga käia läbi ülevaatuspunktist ja lasta mõõta heitgaaside koguseid ja koostist jne.
Väga vabandan, kui tundun mõnedele paranoiline olma, aga kui see asi nii hea, lihtne ja odav on, miks siis seda hoopis laiemalt ei kasutata?
Iga liiga ilusana tunduv jutt tekitab minus kahtlusi, et lugu pole päris õige.
Kõigepealt tuleks välja selgitada tõelised andmed selle kütuse ja ka selle tootmise tegelike kulude kohta (näit.):
- kui palju kulub tegelikult energiat (elektrit või vedelkütust või midagi muud) selle tootmiseks?
- kui palju tegelikult maksavad vajalikud lisakemikaalid?
- kas tõesti on see kütus probleemideta kasutatav (kütusepumbad, tihendite vastupidavus jne)?
- kas mootoritootja lubab kasutada oma mootorites alternatiivseid kütuseid?
- kas tohib seda kasutada ka uuemates mootorites?
Siis tahaks näha ka reaalselt tööravat aparaati ja sealt saadud kütusega töötavat mootorit.
Siis tahaks seda kütust põletava masinaga käia läbi ülevaatuspunktist ja lasta mõõta heitgaaside koguseid ja koostist jne.
Väga vabandan, kui tundun mõnedele paranoiline olma, aga kui see asi nii hea, lihtne ja odav on, miks siis seda hoopis laiemalt ei kasutata?
Iga liiga ilusana tunduv jutt tekitab minus kahtlusi, et lugu pole päris õige.
RR P38A autom. 2,5td 98a.
-
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 520
- Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
- Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)
Vana toiduõli.
Neid tootjaid kellel seda kasutatud õli tekkib on rohkem. Tööstused kus toodetakse paneerituid tooteid (ESVA, lihakombinaadid, kalatehsed, suurköögid ja suurte marketi kettide kulinaaria tsehhides jne....) seal toimub paneeritavate toodete läbi laskmine kuuma õli vannist ja seda õli tuleb tihti vahetada. Kui ikka pidev töö siis iga päev uus laar tulele.
Pean oma klientidelt üle küsima ega pole nende poole pöördutud vana toiduõli murega. Saab ehk mõned kontaktid siis saab edasi mõelda.
Pean oma klientidelt üle küsima ega pole nende poole pöördutud vana toiduõli murega. Saab ehk mõned kontaktid siis saab edasi mõelda.
LR Discovery 2 "Konstruktor"
Elektrit kulub pumbale (või segistile) mis õli ringi keerutab keemilise reaktsiooni tekitamiseks. Lisaks, protsessi kiirendamiseks soojendatakse õli aga see ei ole vajalik, pigem soovituslik. Lihtsalt ilma soojendamata võtab ühe koguse (50 galloni) tegemine 48 tundi, 90 kraadini kuumutatuna 24 tundi.Matu kirjutas:Ärge nüüd nii hoogu ka sattuge.
Kõigepealt tuleks välja selgitada tõelised andmed selle kütuse ja ka selle tootmise tegelike kulude kohta (näit.):
- kui palju kulub tegelikult energiat (elektrit või vedelkütust või midagi muud) selle tootmiseks?
Mul on olemas kalkulatsioonid 50 galloni biodiisli tootmisega seonduvatest kuludest BioPro 190 generaatoriga, seda siis dollarites:Matu kirjutas:- kui palju tegelikult maksavad vajalikud lisakemikaalid?
* metanool: $3/gallon x 10 gallonit = $30
* katalüsaator (KOH): 2,35 kg = $6,96
* elekter: $0,10 x 25 kWh = $2,50
* väävelhape: 190 ml = $2,47
* vesi: 50 gallonit = $0,5
Kokku siis $42,43 50 galloni biodiisli tootmiseks. Galloni kohta on kulusid seega $0,85 (3,78 liitrit ehk siis 0,16/liiter) eest. Eesti hinnad võite ise välja arvutada kui kellelgi on tooraine hinnad käepärast.
Jah, probleemideta. Tegemist ei ole enam filtreeritud õliga millega poisid käisid mikrobussiga Pariisis (või kus iganes nad ka ei käinud) vaid biodiisliga. Tõsi, täheldatud on mõningast võimsuse kadu ja kütusekulu suurenemist. Samuti on täheldatud seda, et esialgu tuleb filterid tihedalt vahetada kuna biodiisli lahustamise võime on kõrgem diislist ja ta sulatab lahti igasusgu pahna torudest. Tihendite poolelt pole kuulnud, et oleks probleeme olnud. Talvine kasutamine eeldab ka spetsiaalsete lisandite kasutamist, täpselt nagu hariliku diisli puhulgi.Matu kirjutas:- kas tõesti on see kütus probleemideta kasutatav (kütusepumbad, tihendite vastupidavus jne)?
Biodiislit on erinevat: B100, B85 jne, sõltuvalt biodiisli mahust kütuses. B100 ei ole automaatselt kasutatav kõigis mootorites. Seda peab täpsustama tootjatega.Matu kirjutas:- kas mootoritootja lubab kasutada oma mootorites alternatiivseid kütuseid?
Tuleb täpsustada, sõltub mootorist.Matu kirjutas:- kas tohib seda kasutada ka uuemates mootorites?
Emamaal (2009 LRO Show'l) vaatasin ise pealt kuidas seda tehti ja kallasin kokku vast ca 150 liitrit biodiislit ka paaki. Hind oli tal 2 korda odavam diislist kuna see konkreetne firma tootis biodiislit tööstuslikult ja seega maksis ka aktsiisi.Matu kirjutas:Siis tahaks näha ka reaalselt tööravat aparaati ja sealt saadud kütusega töötavat mootorit.
Pole ise teinud aga olen näinud mitmeid väljatrükke kus näidud palju väiksemad hariliku diisliga võrreldes.Matu kirjutas:Siis tahaks seda kütust põletava masinaga käia läbi ülevaatuspunktist ja lasta mõõta heitgaaside koguseid ja koostist jne.
Nõus. Ka mina ei usu enne kui olen järgi proovinud, arvutanud jms. Seekord olena aga isepealt näinud kuidas tehakse ja ka ise toodangu järgi proovinud.Matu kirjutas:Väga vabandan, kui tundun mõnedele paranoiline olma, aga kui see asi nii hea, lihtne ja odav on, miks siis seda hoopis laiemalt ei kasutata?
Iga liiga ilusana tunduv jutt tekitab minus kahtlusi, et lugu pole päris õige.
Mina saan oma 300TDi paaki kallata ka filtreeritud kasutatud toiduõli ja siis friikartuli lõhna levitades linnas kruisida. Uuematele masinatele aga see ei sobi.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Ei, see ei ole hüpotees. Land Roveri foorumites on piisavalt sellest juttu olnud.
Vaata näiteks siia: http://www.greencarcongress.com/2007/02 ... _aces.html
Selgituseks: V100 on 100% toiduõli, antud juhul canola oil ehk eesti keeli rapsiõli.
Vaata näiteks siia: http://www.greencarcongress.com/2007/02 ... _aces.html
Selgituseks: V100 on 100% toiduõli, antud juhul canola oil ehk eesti keeli rapsiõli.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---