Nüüd minu kirjavahetuset:
---------------------------------------------
----- Original Message -----
From: "Kristjan Vaarmann" <
kristjan.vaarmann@mail.ee>
To: <
maano@liiklusabi.ee>; <
indrek.sirk@liiklusabi.ee>
Sent: Sunday, January 22, 2006 9:53 PM
Subject: Küsimus seoses ARK tegevusega
Tere!
Plaanis Hollandist auto tuua.
Nüüd mure - kuna Hollandi maksuseaduste järgi on tagaistmed maasturis
erisoodustusmaksu alla, siis arvel on auto kahekohalisena.
Kas meie ARK -l on mõni mõjuv põhjus keelduda autot arvele võtmast 7
kohalisena, kui sinna minnes istmed ja vööd kenasti sees, kuid Hollandi
passi 2-kohta?
Olen kuulnud teistelt toojatelet negatiivse uudise, et arvele ei saa
võtta õige istmete arvuga autosid, mille tagaitmetel on 2-punktivturvavööd.
Ainus mis leidsin oli:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=949524
ja sealt seda nõuet välja ei loe
Lisaks on veel selline dokument:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=845262
Kummasti neist ei lugenud mina välja, et küljega sõidu suunas olevatel
klappistmetel peaks olema kolmepunkti turvavööd.
Kas saan õigesti aru - vastav EÜ direktiiv tähendab lühidalt ja lihtsalt
seda, et seeriatoodangu auto puhul on valmistajatehas auto tootmisel
kõiki kehtivaid eeskirju ning direktiive järginud. St. et ei
autoomanikul ega kellelgi teisel pole lubatud turvavööde
kinnituskohtadega midagi ette võtta ( muuta, lisada jne ).
Lõpetuseks eelmise teatega sama jutt; kui turvavööde kinnituskohad
tehasest on olemas, tuleb rihmad panna ja kui kinnituskohti pole, ei
saa rihmu panna?
Millised Eestis kehtivad sedusandlikud aktid veel käitlevad N-kategooria
sõidukil turvavööde paigaldamist/kasutamist ja nende tehnilisi nõudeid?
P.S. Palju maksab teie (töötjate) töötund, kui on soov ARK-s kohapeal
kasutada abi auto esmasel regitreerimisel, et saada passi kõik tehase
poolt ette nähtud istekohad?