Tegu siis Range Rover II e. P38A mudeliga.
Suhetliselt vastupidav auto, redelraamil ja talasildadel.
Mis vigu puudutab siis õhkvedrustuse vedrustuse ja elektroonika vigade esinemine on väike loterii küsimus. Neid esineb sel automudelil enim.
On inimesi, kes on pikalt sõitnud ja ei kurda midagi ning neid, kellel on muresid lausa auto ostu hetkest (uuest peast) saadik kuhjaga kaelas olnud.
Ülejäänud vead võib vast RV8 oma varuosamüügi statistaika alusel lisada.
Autost lähemalt:
Sellel autol on kasutusel 2,5L 6-silindriline reasmootor, vahejahutusega ja kaugsissepritsega kõrgetel pööretel turbo diisel mootor, lõtkuvate hüdrotõukuritega.
Nüüd lühidalt sellest mootorist:
MODEL: Range Rover 2.5 DT and 2.5 DSE
ENGINE: 2.5 litre 6 cylinder turbo charged
indirect injection diesel
CYLINDER HEAD MATERIAL: Aluminium
CYLINDER BLOCK MATERIAL: Cast Iron
NUMBER OF CYLINDERS: 6
CYLINDER LAYOUT: In-line
BORE: 80.00 mm (3.12 in)
STROKE: 82.80 mm (3.26 in)
CAPACITY: 2497 cc
VALVE GEAR: Self adjusting tappets ohv
COMPRESSION RATIO: 22.0 : 1
FUEL SYSTEM: Bosch fully electronic DDE 2.5
MAXIMUM POWER OUTPUT: 134 bhp (100 kW) @ 4400 rpm
MAXIMUM TORQUE: 199 lb ft (270 N.m) @ 2300 rpm
TURBO-CHARGER: Mitsubishi TD04-11G4 1.2 bar (1.26
kgf/cm, 18.0 lb/Sq.in)
FUEL
Tank Capacity Diesel - 20 Gallons (90 litres)
2.5 Diesel Manual mpg L/100 km
Urban cycle 25.8 10.9
Constant 56 mph 37.9 7.5
Constant 75 mph 25.3 11.2
PERFORMANCE
2.5 Diesel Manual
Maximum Speed 105 mph (170 kph)
0-60 mph (0-100 kph) 13.3 (14.3) seconds
TRANSMISSION
2.5 Diesel - Manual mph/1000 rpm
Gear Ratio High Low
5th 0.730:1 26.70 9.93
4th 1.000:1 19.44 7.23
3rd 1.397:1 13.92 5.18
2nd 2.132:1 9.12 3.39
1st 3.692:1 5.27 1.96
Reverse 3.535:1 5.50 2.04
Final Drive Ratio 3.540:1
Transfer Box Ratio 1.216:1 3.271:1
Ütleme nii, et kui isendil on varasemalt olnud probleeme elektri , elektroonika- või kliimaseadmetega, siis tasub selle isendi ostmisel ettevaatlik olla. Need veda on suht raskesti ravitavad ja kipuvad korduma. Samas, kui sellist viga küljes pole, siis on tegu vägagi mugavate ja töökindlate autodega.
RR puhul tasub kindlasti tähelepanu pöörata ka õhkvedrustuse ja sead toitva kompressori tervisele. Ülejäänud asjad millele tasub rõhku pöörata on kõigile maasturitele omased (kardaaniristida, lõtkud ülekannetes, käigu- ja vahekasti hääled ning käitumine). Ei tasu sattuda paanikasse õlisest silla otsest või loikudest auto all, sest LR'ile on iseloomulik õli lekkimine ja õnneks on simerid/laagrid üsna odavad.
EAS- viga tähendab Elctroic Air Suspension viga, ehk siis õhkverustuses on probleem. Tüüpviga( ja kahjuks üsna kallis)selle mudelil. Võimlikud tüüpvea variandid: katkine õhkpadi, vigane kompressor, vigane kompressori juhtimine, mõni vigane andur, jne. Hoiatan: pange rahakott valmis, sealt hammustatakse suur tükk küljest ära!
Soovitab lasta teha esinduse Põhjalik kogu auto tehniline ülevaatus, et kõik vead korraga teada saada
Hooldusintervallid leiate siit:
http://www.landroverclub.net//Club/HTML/Maintechnic.htm
Manualidest soovitan soojalt osta:
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... &langId=-1
http://www.bentleypublishers.com/produc ... subject=16
Lisaks on mul olemas tehase poolt ametlikele esindustele saadetav elektrooniline remondi-ja hooldus manual.
Siin on HÄSTI põhjalik jutt RR MK II kohta:
http://www.off-road.com/RoverWeb/RR2/
Veel MK II-st
http://www.4wdonline.com/LandRover/RR2.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/RR2/drive.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/RR2/1996.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/RR2/1997.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/RR2/1998.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/RR2/2000.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/RR2/2001.html